Alle tv-aanbieders vergelijken en bestellen
Ben Woldring
Ook bekend van Gaslicht.com!
Ziggo

Review en beoordeling Ziggo

Om je te helpen bij je keuze voor een digitale tv aanbieder die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over Ziggo geven. Twijfel je nog? Lees dan de reviews over Ziggo. Is Ziggo je huidige digitale tv aanbieder en wil je zelf een ervaring en/of review over deze provider plaatsen? Deel deze hier met andere consumenten.

Bekijk

Klantervaringen

Plaats een ervaring
  • Beoordeling: 6 /10
    Michiel op 22-6-2019 om 23:59
    Langer dan 1 jaar klant
    Overstappen
    Na opnieuw een verhoging van het ziggomaandtarief van 2,50 vanaf volgende maand toch maar gekozen eens over te stappen. Ik heb het nog eens nagekeken. Nu is de basis 84,50. Dat wordt dus 87,00. Vorig jaar januari was het basistarief 80,50. Het tarief daarvoor kan ik niet meer zien. Dit is voor het Ziggo max pakket. Ik ben er tevreden mee maar kan de steeds hogere kosten toch niet meer zo goed verantwoorden in het gezinsbudget.
    Maar ik heb in de meterkast twee opties Coax en Glasvezel. In het verlden was glasvezel duurder maar nu heeft ziggo de glasvezel jongens ingehaald en kies ik dus voor glasvezel. T-Mobile is het geworden.
    En, T-Mobile heeft een overstapservice, zij regelen de overstap "U komt niet zonder tv of internet te zitten".
    20 juni zou de overstap worden. Bevestiging van T-Mobile gehad voor de startdatum en een bevestiging van Ziggo voor de einddatum. Allemaal op 20 juni dus dat zit goed, dacht ik...
    Blijkt T-Mobile wel te willen aansluiten maar heeft helaas geen aansluitmensen genoeg. Er moet een monteur langs komen en de eerste mogelijkheid is 12 juli, dus ik direct in de telefoon en T-Mobile bellen "Dit lijkt mis te gaan". Call center T-Mobile zoekt het uit en ziet dat ik op 5 juli aangesloten kan worden. Nog steeds te laat maar geen paniek T-Mobile meld mij "het is hun verantwoordelijkheid dat ik zonder onderbreking overgezet wordt". Ik krijg hier ook netjes een bevestiging van per mail. Ik gerustgesteld.
    Donderdag 20 juni. Eind van de middag geen internet meer. Dus toch misgegaan. Ik bel Ziggo. De zeer vriendelijke medewerkster kijkt mijn gegevens na en ziet geen aanpassing van afsluiten naar 5 juli, dus zij hebben niets fout gedaan. Ik weer T-Mobile bellen. T-Mobile zoekt het uit en meld mij dat zij een bevestiging van Ziggo hebben dat de overstapdatum 5 juli wordt, dus zij hebben niets fout gedaan. Ik weer ziggo bellen. Na lang praten en uitleggen ziet ziggo dat ik inderdaad pas 5 juli moet worden afgesloten en start een spoedactie om mij weer aan te sluiten. Dat kan 4 uur duren en die avond gebeurt er nog niets.
    Vrijdag 21 juni. Mijn thuiswerkdag maar helaas nog steeds geen internet dus helaas geen thuiswerken maar mij naar kantoor haasten om mijn werkt te kunnen doen. Mijn tienerkinderen vreten inmiddels de databundel van hun telefoon op. Op kantoor via de chat van de ziggo klantenservice contact met een ziggo medewerker. Deze constateerd dat de handelingen van het callcenter op donderdagavond niet correct zijn geweest en maakt een nieuwe spoedopdracht aan om mij weer aan te sluiten. Als ik in de avond thuis kom blijkt de tv inmiddels weer te werken maar nog steeds geen internet. Dus, Ziggo weer ziggo bellen. De medewerkster van Ziggo ziet dat de aansluiting gedeeltelijk is uitgevoerd maar het stuk internet nog niet is afgerond. Zij kan niet zien waarom en, omdat zij geen direct contact mag leggen met andere afdelingen en niet een nieuwe call aan mag maken moet ik wachten 24 uur na de laatste call. Dus ik kan pas op zaterdag om 14:00 uur weer bellen al gaat de vriendelijke medewerkster er van uit dat het dan al lang weer werkt. Bovendien krijg ik een vergoeding voor gemiste dagen.
    Zaterdag 22 juni. Nog steeds geen internet en om 14:00 uur reboot ik alles nog een keer en bel weer naar Ziggo. De medewerkster herstart mijn horizon box en constateerd dat eigenlijk alles goed staat echter dat het internet inderdaad niet opstart. Dus moet er een andere afdeling naar kijken. En die werken niet in het weekend... Dus deze melding zal dan vanaf maandag opgepakt worden en ze mogen er dan drie dagen over doen... Zo langzamerhand begin ik toch te koken. Uiteindelijk zet de medewerkster het weer om in een spoedactie, dan wordt ik maandag met voorrang geholpen.
    Ik moet dus weer wachten. En helaas ik moet zondag wat acties doen voor mijn werk, die ik natuurlijk vanuit huis zou doen, wat nu niet gaat, dus mag zondagochtend weer naar kantoor. Ik baal er gigantisch van.
    Moraal van dit verhaal: Stap niet over als je bij Ziggo zit. Misschien ben ik de enige die dit overkomt dus 1 op 1.000.000. Misschien overkomt dit 1 op 100 overstappers.
    Geleerde les: Zit je niet bij Ziggo. Ge er dan niet naar toe.
    Opgedane kennis. Ziggo heeft een goed georganiseerde klantenservice die helaas geen direct contact mag maken met andere afdelingen.
    Ik zet dit bericht op verschillende sites. Misschien maakt dat iemand bij Ziggo wakker.
    Pluspunten
    • Goed werkend internet gehad. Veel tv. Ziggo weet hoe het moet.
    • Vriendelijke klantenservice.
    Verbeterpunten
    • Overstappen is niet Ziggo's ding.
    • Steeds de maandprijs verhogen voelt niet goed en maakt Ziggo uiteindelijk te duur.
    • Klantenservice zonder macht. Ze willen wel helpen maar ze mogen/kunnen niet.
  • Beoordeling: 1 /10
    Anoniem op 29-5-2019 om 23:22
    Langer dan 1 jaar klant
    Ziggo, het slechtste internet OOIT. Zijn al 2 keer mensen langs geweest, tot 2 keer toe heeft het 0,0 zin gehad. Het is werkelijk waar het slechtste internet/WiFi wat ik ooit heb gehad. Ga NOOIT naar ziggo, stap over naar KPN of een dergelijke provider
    Pluspunten
    • -
    Verbeterpunten
    • WiFi
  • Beoordeling: 2 /10
    Vanwege mogelijke verbeteringen wilde ik overstappen naar ziggo. In mijn wijk hebben alle huishoudens glasvezel-aansluiting. heb ik duidelijk verteld en das geen probleem voor ziggo. Ze vallen dan echter terug op de ouderwetse coax-aansluiting. Alle voordelen van glasvezel vallen dan meteen weg. Ze zijn dus niet compatibel met moderne systemen. Tevens gaan ze er van uit dat je tv vlakbij je coax-einddoos staat (bij mij ongeveer 13 meter afstand). Heb ter plekke meteen alles opgezegd en huidige glasvezel-aanbieder gebeld dat ik gewoon klant blijf.
    Pluspunten
    • Alleen de service-bereikbaarheid van ziggo is wel weer goed. Hierin diverse mogelijkheden en die hebben telkens goed gewerkt.
    Verbeterpunten
    • compatibiliteit en uitwisselbaarheid met moderne systemen
  • Beoordeling: 3 /10
    Gorten op 25-5-2019 om 14:01
    Langer dan 1 jaar klant
    Zeer slecht behandeld door medewerker aan de telefoon. Leggen gewoon de telefoon neer en luisteren niet wat je wil zeggen. Triest voor woorden dit zijn mensen die zich niet kunnen inleven in andere personen daarom zitten ze daar om voor Ziggo zoveel mogelijk af te wimpelen. Je kunt geen klacht indienen want ze noemen alleen een voornaam. Misschien een idee om je personeel een nummer te geven zodat klant ook wat kan als ze klachten hebben. Kan me voorstellen dat je niet op een site wilt staan met je naam wat sommige klanten doen. Maar nu wordt je gewoon aan de telefoon als vuilnis behandeld en ik merkte dat ze het richting het afbreken gesprek was aan het brengen, daarom heb ik me zelfs nog ingehouden. Als klant sta je gewoon netgens. Altijd weer triest als je belt weet je van te voren al altijd dat je niet goed geholpen gaat worden. Jammer we zijn afhankelijk van Ziggo
    Verbeterpunten
    • Betere telefonistes en beter ingewerkt. Klanten beter behandelen en ook echt helpen. Ze luisteren niet maar gaan een standaard briefje afwerken.
  • Beoordeling: 1 /10
    Ziggo is niets anders dan ellende.
    Moeder en schoonmoeder beide 90 jaar worden telefonisch van het kastje naar de muur gestuurd en zitten al twee weken zonder tv.
    Een service monteur langs sturen is dat zo moeilijk?
  • Beoordeling: 1 /10
    Richard op 16-5-2019 om 19:29
    Ik ben een zakelijke klant. Daarvoor betaal je ook meer. Sinds dat ik zakelijk heb bleek mijn internet niet stabiel. Omdat ze een power promise hebben en beloven dat je snel stabiel internet hebt uiteindelijk ziggo gebeld. Zij stuurden daarom een monteur naar mij toe. Tot mijn grote verbazing moest ik hiervoor € 50,- betalen.
    Hoezo power promise...garantie op snelheid en stabiliteit. Vreselijk klantonvriendelijk! Dus, ik moet betalen voor het feit dat ik stabiel internet wil???? Waarom betaal ik eigenlijk extra voor zakelijk?? Hoort daar niet extra service bij????

    Ik kan iedereen adviseren om geen, maar dan absoluut geen, duurder Ziggo Zakelijk te nemen.
    Je krijgt er werkelijk niets extra's voor!
  • Beoordeling: 1 /10
    J lourenz op 13-5-2019 om 17:05
    Langer dan 1 jaar klant
    Zeer slecht , bestelling geplaatst compleet pakket, medewerkster verteld mij dat ik 2 weken voor startdatum 4 juni 2019 de apparatuur binnen krijg, ruim op tijd om installatie monteur te bellen dat die langs komt opn4 juni, krijg ik week na mijn bestelling dat ik overstap een mail dat op 3 juni mijn apparatuur geleverd word. Heb gelijk ziggo gebeld en uitgelegd en alles geannuleerd, want deze medewerkster vertelde dat dit nu de gang van zalen is dag voor activatie😳 nu vandaag 13 mei al uur aan de telefoon, omdat ik nog steeds geen mail heb van annulatie, zou gelijk doorgezet worden naar goede afdeling , dus niet, al uur in de wacht pfff wat een gedoe en waardeloze comminucatie
  • Beoordeling: 10 /10
    Heiko Janssen op 13-5-2019 om 14:16
    Langer dan 1 jaar klant
    Mijn Mediabox next deed het in het begin niet, Ziggo heeft dit binnen 48 uur opgelost.
    Het beeld op de Mediabox is werkelijk oogverblindend, top service.
    Pluspunten
    • Gratis nummer helpdesk, en word meteen behandeld/opgelost.
    Verbeterpunten
    • Iets goedkoper mogen een abonnement.
  • Beoordeling: 1 /10
    Michelle op 9-5-2019 om 13:07
    Minder dan 1 jaar klant
    Vanaf begin april ben ik klant bij Ziggo.
    Meteen de eerste afschrijving ging het al fout. Er werd veel te veel geld van mijn rekening afgeschreven.
    Direct gebeld met de klantenservice. Eerst werd mij heel geïrriteerd verteld dat ik helemaal geen recht had op teruggaaf, toen werd ik in de wacht gezet en vervolgens, na 25 minuten wordt de telefoon er gewoon opgegooid.
    Nogmaals gebeld. Nu een vriendelijke medewerkster. Ik heb inderdaad recht om het bedrag terug te krijgen en ze hebben veel te veel afgeschreven.
    Het zou teruggestort worden.
    Helaas, na 2 weken nog niets op mijn rekening.
    Weer contact opgenomen. Nu zou het binnen 8 werkdagen teruggestort worden.
    Maar je raad het al, inmiddels ruim 2 weken verder en nog geen geld. Ook wordt niet meer gereageerd op de mail.
    Ga nooit naar Het zijn oplichters, ze schrijven gewoon veel te veel af, beloven het terug te storten en laten daarna niets meer horen.
    Pluspunten
    • Niets
    Verbeterpunten
    • Vriendelijker zijn aan de telefoon en niet zomaar ophangen
    • Afspraken nakomen
    • Niet zomaar teveel geld afschrijven en niet terug storten
  • Beoordeling: 1 /10
    Helene op 23-4-2019 om 17:22
    Langer dan 1 jaar klant
    Het begon drie maanden met een probleem. Medewerkers meerdere keren aan de telefoon gehad. Niemand kostte het op maar verzekerde miniemere keer dat hun oplossing de oplossing was. drie keer is er een andere monteur langs geweest ( waarvoor ik vrij moet nemen) Mijn ongenoegen en onzekerheid gaf ik aan maar deze gaven aan dat het probleem op het kantoor lag. de laatste monteur kostte uiteindelijk het probleem op. Drie maanden waren er inmiddels voorbij gegaan. Ik gaf hem aan dat ik bijna zeker was, ondanks dat ik blij was dat het probleem eindelijk opgelost was, dat er een volgend probleem zou ontstaan. Hij gaf aan dat hij alles precies zou noteren zodat het hoofdkantoor op de hoogte was dat ik maar 1 mediavoorstelling had. Noh was ik bang dat het verkeerd was maar wilde niet nog meer stress zoals ik de laatste drie maanden ondervonden had. Wat gebeurt er op een gegeven moment?! Ik ontvang een factuur waarin vermeld staat dat ik 3 mediaboxen heb waardoor ze ruim meer van mijn rekening zouden halen. Ik weer een formulier ingevuld. Niets gehoord. Ik weer bellen. Krijg ik antwoord dat de aftrek van 1 mediabox nog niet verrekend is. Ik leg weer uit dat er 2 x kosten voor een mediabox af moet. Nee dat is niet zo wordt er dan gezegd. U heeft wel twee mediaboxen dus de rekening is zo en blijft zo. Ik werd zo boos maar hield me in. Ik heb gister weer een formulier ingevuld met alle uitleg. Groot vermeld dat het een klacht is. Ik zie ervan komen dat ik niets ga horen. Dus ga ermee naar rechtsbijstand en zet mijn automatische incasso stop als ik morgen niets gehoord heb. Ziggo is zwaar Kl.! Chat, telefoon, mail contacten lopen iedere keer via een andere persoon. Wanneer je je onzekerheid aangeeeft wordt er gelachen en gezegd dat er met de hand op het hart word beloofd dat alles nu opgelost is of ze zijn beledigd en kappen het gesprek af zonder iets te doen. 1 van de personen was J., die overigens heel netjes was maar mij een maand geleden met hand op hart beloofd heeft dat alles opgelost is. Ik ben inmiddels telefoontje en mails verder envreselijk boos en heb er enorm stress van. Onderhand wordt het geld wel iedere maand van je rekening gehaald! Slechte purifieer, door te grote organisatie en slecht communicatie omdat je iedere keer iemand anders spreekt....die dan weer denkt het wiel uitgevonden te hebben en zich geheel niet kan verplaatsten in de lange weg die je als klant inmiddels gaat .
    Pluspunten
    • Niets
    Verbeterpunten
    • Communicatie. Technische kennis. Met name de personen die op kantoor zitten
    Opmerking van de redactie op 24-4-2019 om 13:10
    Geen namen van medewerkers noemen aub.
    Reacties
    helene op 8-5-2019 om 22:45
    Ben je een gefrustreerde klant van Ziggo door al hun slechte service dan krijg je de melding dat je geen namen mag noemen. verder komt het niet in hun stomme kop op om je nu eindelijk eens te gaan helpen!3 maanden met een probleem met tv in de huiskamer gehad. Een paar weekje snormaal tv. Nu een probleem met tv in slaapkamer die niet opgelost wordt. Ben er vandaag al mee bezig geweest met 1200. Deze lost het probleem op en een paar uur later volgt weer hetzelfde probleem. Je hangt 45 minuten aan de lijn word je afgebroken. je belt weer 1200 en je krijgt melding dat Ziggo gesloten is maar je kunt dan wel via FB conbtact leggen. Ik heb dit gedaan om 220.00 uur maar het is nu 22.40 en nog steeds geen reactie en nog steeds geen tv. Ik ga slapen. Ben weer gefrustreerd door deze slechte service!Morgen maar weer mijn tijd steken in bellen met 1200 uur. Ben je klant van ziggo, je betaald iedere maand netjes je abonnement maar moet achter de problemen aan gaan. Als je daar iets van zegt word de telefoon op de haak gegooid of je krijgt opmerking dat je geen namen mag noteren in review. Netjes hoor ziggo dat je je medewerker zo goed beschermd. Doe dat ook eens met je klant!!!!
    Helene op 23-4-2019 om 17:24
    Excuses voor een aantal type fouten. Ben erg boos dus type te snel. Tekst begint in iedergeval met : het begon drie maanden geleden. Niemand kostte het op