Alle tv-aanbieders vergelijken en bestellen
Ben Woldring
Ook bekend van Gaslicht.com!
Ziggo

Review en beoordeling Ziggo

Om je te helpen bij je keuze voor een digitale tv aanbieder die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over Ziggo geven. Twijfel je nog? Lees dan de reviews over Ziggo. Is Ziggo je huidige digitale tv aanbieder en wil je zelf een ervaring en/of review over deze provider plaatsen? Deel deze hier met andere consumenten.

Bekijk

Klantervaringen

Plaats een ervaring
  • Beoordeling: 1 /10
    Zeger de Jager op 17-8-2019 om 00:21
    Langer dan 1 jaar klant
    Horizonbox werkt niet, na 3x een monteur langs laten komen pas gemaakt, factuur €30 hoger dan telefonisch afgesproken, de €30 te veel betaald is niet meer terug te draaien. Onder dwang een nieuw contract getekend (met een korting), waardoor ik nog een half jaar aan Ziggo vast zit. Ik raad Ziggo ten zeerste af
    Pluspunten
    • GEEN
    Verbeterpunten
    • Alles hier boven genoemd
  • Beoordeling: 1 /10
    Albert op 1-8-2019 om 15:43
    Langer dan 1 jaar klant

    Zeer slechte services

    Ziggo weet het altijd heel erg leuk te brengen, zodra puntje bij paaltje komt heb je er niks aan.
    Vaste klanten worden als vuil aan de kant gezet.
    Er wordt hier niet gedacht in oplossingen, nee er wordt hier alleen gedacht in euro tekens.
    Vaste klanten zou je moeten helpen na mijn idee, en niet als vuil behandelen.
    Betaal een dikke 80 euro in de maand.(veelste veel ben ik al achter)
    Dan bel je voor een probleem, dat er extra kosten in rekening worden genomen voor service die je niet gebruikt.
    Wat is het antwoord? Dit is niet ons probleem en hier kunnen wij niks aan doen, dus de extra kosten zal ik niks meer van terug zien.
    Vraag je om een monteur omdat de boel niet werkt.... nou ik zit nog steeds op een monteur te wachten.... zal ander halve maand geleden zijn dat ik er om gevraagd heb.
    En dat noem je dat een goeie service/ goed bedrijf?
    Het enige waar de vaste klanten goed voor zijn is het onderhouden van de dikke auto's van de bazen.
    Pluspunten
    • Nopes
    Verbeterpunten
    • ALLES !!!
  • Beoordeling: 1 /10
    Adam Phillips op 25-7-2019 om 07:55
    Langer dan 1 jaar klant
    The only reason why I am giving one star is because there isn't an option for minus stars. I have had the worst time, always fighting this company, the web team are beyond incompetent and it took them 6 attempts to set my contract cancellation date due to the fact that they seemed to make up their own dates - EVEN then, after the 6 attempts they still cancelled my service on a wrong day and sent me a bill for the month after cancellation. At the beginning of my contract it took them 6 months to even charge me correctly and when I moved apartment they sent a to my house with an i.q. of a cabbage that drilled random holes in my landlord's wall instead of installing a connection. It took a month to get compensation. They advertise good speeds but the infrastructure is shakey at best and signal is always dropping. I think it is because they use bad hardware that gets old fast. Speaking of hardware, when it comes to returning it, they will send you the wrong size box and then you will spend a week of your life trying to get this corrected. Whilst allllllll of this is going on, they are likely to call you to see if you would like to become a Ziggo customer, that's right! They do not even know who their customers are! I have a gallery of screenshots of 'Ziggoisms' which I am dying to share - I just need a platform that will allow it. Facebook seems to be eager to protect this joke of a monstrosity
    Pluspunten
    • The speed is good when the internet is working, probably so they can quickly email you thos incorrect invoices.
    Verbeterpunten
    • The best advice is to not bother with Ziggo, even if you get a lower speed. Anything is better than this.
  • Beoordeling: 1 /10
    Gerard op 17-7-2019 om 20:07
    Langer dan 1 jaar klant
    Dinsdagmorgen 2 juli om 11 uur geen internet meer. Was aangekondigd onderhoud dus prima. Om 17 uur nog geen internet dus gebeld met Klantenservice. Laat de service maar weg want mevrouw vond dat we niet moesten zeuren. In de aankondiging stond van 28 juni tot 4 juli dus voor het zelfde geld hadden we al vanaf 28 juni geen internet. Woensdag 3 juli om 17 uur maar weer eens gebeld want volgens n sms was het onderhoud afgerond. Werkte bij ons nog steeds niet. Er kon pas n monteur komen op dinsdag 9 juli.!
    De monteurs waren ivm onderhoud nog in de wijk bezig dus hadden in no time ter plaatse kunnen zijn om even in de aansluitkast te kijken waaraan ze gewerkt hadden. Maar dat was onmogelijk.
    En verder dan zo'n script oplezend trutje kom je bij Ziggo niet. Ik ben blijven bellen en mailen enz en eindelijk eindelijk n bijchoogem gesproken die op het idee kwam dat het wel eens aan hun al heel oude modem zou kunnen liggen. Hij zou zijn schoen opeten als dat niet de oplossing was. Eetze!
    Kreeg 3 dagen later een nieuwe opgestuurd. Installeren was kinderspel en dan snel op zoek naar n andere aanbieder van internet en tv dacht ik.
    Mooi niet want nog steeds geen verbinding

    Uiteindelijk bleek de fout te zijn ontstaan tijdens het onderhoud in de aansluitkast kast buiten. Iets wat ik in elk contact al als mogelijke oorzaak had aangegeven. De aansluitingen waren vernieuwd en door de monteur was hierbij n foutje gemaakt. De monteur die de storing heeft verholpen mompelde iets van niet goed aangedraaid. Wou blijkbaar zijn collega niet afvallen en mij maakt het verder ook niet uit.
    Shit happens maar 9 dagen moeten wachten voordat Ziggo zoiets basaals oplost, is niet normaal.
    Luisteren naar wat de klant zegt kunnen ze volgens mij niet.
    Staat het niet in hun script dan bestaat het ook niet.

    Maar goed als beloning voor het bellen mailen en de stress krijg ik 9 dagen abonnementsgeld terug.
    Heel genereus van Ziggo, geweldig bedankt!


    Verbeterpunten
    • Opleiding medewerkers klantenservice. Ik heb vaak het idee dat ze geen notie hebben waar ze over praten.
  • Beoordeling: 4 /10
    vliet op 14-7-2019 om 18:08
    Langer dan 1 jaar klant
    Internet een telefoon van Ziggo, valt regelmatig weg. Bij contact zoeken met de klantenservice krijg je altijd hetzelfde advies : resetten router. Meestal helpt dit weer een paar weken. Structureel probleem blijft uit.
  • Beoordeling: 10 /10
    Frans Bakker op 3-7-2019 om 18:40
    Langer dan 1 jaar klant
    De next is geïnstalleerd heb een prachtig beeld en wat een bedienings gemak, het is heerlijk om zoveel te kunnen opnemen.
    Pluspunten
    • Pracht beeld
    Verbeterpunten
    • Beeld bediening en snelheid
  • Beoordeling: 1 /10
    Kitty op 1-7-2019 om 14:01
    Langer dan 1 jaar klant
    Twee en een half jaar geleden ben ik abonnee geworden bij Ziggo. Het i-net bereik via Ziggo is altijd slecht geweest. We hebben meerdere keren storingen gehad en meerdere keren hebben we alles opnieuw moeten opstarten of alles liep vast. En dat terwijl je toch wel de hoofdprijs betaald.

    Wij gaan nu verhuizen naar een nieuwe woning en vonden dat een goed moment om te wisselen van aanbieder. Deze aanbieder kon ook de opzegging voor ons regelen, echter bleek ineens ons klantennummer niet bekend te zijn bij Ziggo. Dus de vraag was of we dit toch zelf konden regelen met Ziggo.

    Ok, prima, gaan we doen. Online gekeken naar een opzegformulier of e-mail. En ja, daar vond ik het opzegformulier echter was niet duidelijk per wanneer je dan opzegt. Daarom wilde ik graag chatten met een medewerker, op de website niet mogelijk (niet kunnen vinden) daarom via Facebook hen benaderd. Echter werkte ook dit niet, want je chat met een chatbot die totaal debiele antwoorden geeft.

    Ik weigerde om te bellen, ik heb geen zin om een telefoongesprek te hebben met iemand die je dan alsnog over wilt halen en daarbij wil ik gewoon snel van een abonnement af kunnen met een simpel mailtje (met een nieuw huis heb je genoeg te regelen). Daarom besloten het formulier maar in te vullen en mocht het eerder opgezegd zijn dan so be it.

    Ik kreeg een mail; we nemen binnen x werkdagen met je telefonisch contact op. Vele malen ben ik anoniem gebeld maar dat gebeurd sowieso en die neem ik standaard niet op. Er was ook geen voicemail achter gelaten of een andere mogelijkheid.

    Daarom heb ik nog eens een mail gestuurd met ook het bericht niet telefonisch gecontacteerd te willen worden, ook daarop niets vernomen. Ineens kreeg enige tijd later een mail dat mijn abonnement opgezegd was per 2 juli. Dit terwijl wij tot 31 augustus in het huis zitten.

    Toch maar de telefoon gepakt en gebeld en aangegeven hoe gefrustreerd ik ben dat dit zo moeilijk moet zijn. De mevrouw hielp mij goed en gaf aan de datum aangepast te hebben. Ik zou de dag daarna een bevestiging ontvangen.

    Ook dit is niet gebeurd...Dus, na enkele dagen nu nóg eens gebeld. Daar werd aangegeven dat 31 augustus daadwerkelijk in het systeem stond. Waarop ik aangegeven heb hier een schriftelijke bevestiging van te willen. Dit was niet mogelijk, want zij kunnen geen mails uitsturen ook managers kunnen dit niet. Echter moest ik maar vertrouwen dat het goed stond.

    IK BEN WOEST! Hoe moeilijk kan het zijn!
    Pluspunten
    • x
    Verbeterpunten
    • Zie hierboven
  • Beoordeling: 6 /10
    Michiel op 22-6-2019 om 23:59
    Langer dan 1 jaar klant
    Overstappen
    Na opnieuw een verhoging van het ziggomaandtarief van 2,50 vanaf volgende maand toch maar gekozen eens over te stappen. Ik heb het nog eens nagekeken. Nu is de basis 84,50. Dat wordt dus 87,00. Vorig jaar januari was het basistarief 80,50. Het tarief daarvoor kan ik niet meer zien. Dit is voor het Ziggo max pakket. Ik ben er tevreden mee maar kan de steeds hogere kosten toch niet meer zo goed verantwoorden in het gezinsbudget.
    Maar ik heb in de meterkast twee opties Coax en Glasvezel. In het verlden was glasvezel duurder maar nu heeft ziggo de glasvezel jongens ingehaald en kies ik dus voor glasvezel. T-Mobile is het geworden.
    En, T-Mobile heeft een overstapservice, zij regelen de overstap "U komt niet zonder tv of internet te zitten".
    20 juni zou de overstap worden. Bevestiging van T-Mobile gehad voor de startdatum en een bevestiging van Ziggo voor de einddatum. Allemaal op 20 juni dus dat zit goed, dacht ik...
    Blijkt T-Mobile wel te willen aansluiten maar heeft helaas geen aansluitmensen genoeg. Er moet een monteur langs komen en de eerste mogelijkheid is 12 juli, dus ik direct in de telefoon en T-Mobile bellen "Dit lijkt mis te gaan". Call center T-Mobile zoekt het uit en ziet dat ik op 5 juli aangesloten kan worden. Nog steeds te laat maar geen paniek T-Mobile meld mij "het is hun verantwoordelijkheid dat ik zonder onderbreking overgezet wordt". Ik krijg hier ook netjes een bevestiging van per mail. Ik gerustgesteld.
    Donderdag 20 juni. Eind van de middag geen internet meer. Dus toch misgegaan. Ik bel Ziggo. De zeer vriendelijke medewerkster kijkt mijn gegevens na en ziet geen aanpassing van afsluiten naar 5 juli, dus zij hebben niets fout gedaan. Ik weer T-Mobile bellen. T-Mobile zoekt het uit en meld mij dat zij een bevestiging van Ziggo hebben dat de overstapdatum 5 juli wordt, dus zij hebben niets fout gedaan. Ik weer ziggo bellen. Na lang praten en uitleggen ziet ziggo dat ik inderdaad pas 5 juli moet worden afgesloten en start een spoedactie om mij weer aan te sluiten. Dat kan 4 uur duren en die avond gebeurt er nog niets.
    Vrijdag 21 juni. Mijn thuiswerkdag maar helaas nog steeds geen internet dus helaas geen thuiswerken maar mij naar kantoor haasten om mijn werkt te kunnen doen. Mijn tienerkinderen vreten inmiddels de databundel van hun telefoon op. Op kantoor via de chat van de ziggo klantenservice contact met een ziggo medewerker. Deze constateerd dat de handelingen van het callcenter op donderdagavond niet correct zijn geweest en maakt een nieuwe spoedopdracht aan om mij weer aan te sluiten. Als ik in de avond thuis kom blijkt de tv inmiddels weer te werken maar nog steeds geen internet. Dus, Ziggo weer ziggo bellen. De medewerkster van Ziggo ziet dat de aansluiting gedeeltelijk is uitgevoerd maar het stuk internet nog niet is afgerond. Zij kan niet zien waarom en, omdat zij geen direct contact mag leggen met andere afdelingen en niet een nieuwe call aan mag maken moet ik wachten 24 uur na de laatste call. Dus ik kan pas op zaterdag om 14:00 uur weer bellen al gaat de vriendelijke medewerkster er van uit dat het dan al lang weer werkt. Bovendien krijg ik een vergoeding voor gemiste dagen.
    Zaterdag 22 juni. Nog steeds geen internet en om 14:00 uur reboot ik alles nog een keer en bel weer naar Ziggo. De medewerkster herstart mijn horizon box en constateerd dat eigenlijk alles goed staat echter dat het internet inderdaad niet opstart. Dus moet er een andere afdeling naar kijken. En die werken niet in het weekend... Dus deze melding zal dan vanaf maandag opgepakt worden en ze mogen er dan drie dagen over doen... Zo langzamerhand begin ik toch te koken. Uiteindelijk zet de medewerkster het weer om in een spoedactie, dan wordt ik maandag met voorrang geholpen.
    Ik moet dus weer wachten. En helaas ik moet zondag wat acties doen voor mijn werk, die ik natuurlijk vanuit huis zou doen, wat nu niet gaat, dus mag zondagochtend weer naar kantoor. Ik baal er gigantisch van.
    Moraal van dit verhaal: Stap niet over als je bij Ziggo zit. Misschien ben ik de enige die dit overkomt dus 1 op 1.000.000. Misschien overkomt dit 1 op 100 overstappers.
    Geleerde les: Zit je niet bij Ziggo. Ge er dan niet naar toe.
    Opgedane kennis. Ziggo heeft een goed georganiseerde klantenservice die helaas geen direct contact mag maken met andere afdelingen.
    Ik zet dit bericht op verschillende sites. Misschien maakt dat iemand bij Ziggo wakker.
    Pluspunten
    • Goed werkend internet gehad. Veel tv. Ziggo weet hoe het moet.
    • Vriendelijke klantenservice.
    Verbeterpunten
    • Overstappen is niet Ziggo's ding.
    • Steeds de maandprijs verhogen voelt niet goed en maakt Ziggo uiteindelijk te duur.
    • Klantenservice zonder macht. Ze willen wel helpen maar ze mogen/kunnen niet.
  • Beoordeling: 1 /10
    Anoniem op 29-5-2019 om 23:22
    Langer dan 1 jaar klant
    Ziggo, het slechtste internet OOIT. Zijn al 2 keer mensen langs geweest, tot 2 keer toe heeft het 0,0 zin gehad. Het is werkelijk waar het slechtste internet/WiFi wat ik ooit heb gehad. Ga NOOIT naar ziggo, stap over naar KPN of een dergelijke provider
    Pluspunten
    • -
    Verbeterpunten
    • WiFi
  • Beoordeling: 2 /10
    Vanwege mogelijke verbeteringen wilde ik overstappen naar ziggo. In mijn wijk hebben alle huishoudens glasvezel-aansluiting. heb ik duidelijk verteld en das geen probleem voor ziggo. Ze vallen dan echter terug op de ouderwetse coax-aansluiting. Alle voordelen van glasvezel vallen dan meteen weg. Ze zijn dus niet compatibel met moderne systemen. Tevens gaan ze er van uit dat je tv vlakbij je coax-einddoos staat (bij mij ongeveer 13 meter afstand). Heb ter plekke meteen alles opgezegd en huidige glasvezel-aanbieder gebeld dat ik gewoon klant blijf.
    Pluspunten
    • Alleen de service-bereikbaarheid van ziggo is wel weer goed. Hierin diverse mogelijkheden en die hebben telkens goed gewerkt.
    Verbeterpunten
    • compatibiliteit en uitwisselbaarheid met moderne systemen