Alle tv-aanbieders vergelijken en bestellen
Ben Woldring
Ook bekend van Gaslicht.com!
Online.nl

Review en beoordeling Online.nl

Om je te helpen bij je keuze voor een digitale tv aanbieder die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over Online.nl geven. Twijfel je nog? Lees dan de reviews over Online.nl. Is Online.nl je huidige digitale tv aanbieder en wil je zelf een ervaring en/of review over deze provider plaatsen? Deel deze hier met andere consumenten.

Bekijk

Klantervaringen

Plaats een ervaring
  • Beoordeling: 1 /10
    S.M. Nawaz op 4-6-2020 om 00:52
    Minder dan 1 jaar klant
    Pas oplevering van internet bij Online.nl gehad. Maar wat een waardeloos internet. Om de paar minuten valt de verbinding weg.
    Bij contact opnemen gaat ook niet makkelijk. Ze zijn negers te bereiken. Waarschijnlijk hebben ze erg druk met al de klachten van iedereen.
    Uiteindelijk als contact wordt gemaakt dan in plaats van dat ze hun eigen service bekijken, willen ze fouten bij mij gaan zoeken. Bijvoorbeeld fout kabel gebruik, modem reset doen, enz. enz.
    PAS OP ........... !!
    GOEDKOOP = DUURKOOP.
    Pluspunten
    • Nog geen.
    Verbeterpunten
    • Verbinding valt steeds weg. Niet mee te werken.
  • Beoordeling: 1 /10
    Kees op 3-6-2020 om 19:32
    Langer dan 1 jaar klant

    Voor een ieder die deze provider…

    Voor een ieder die deze provider overweegt.... Als het werkt geen probleem. Al het andere (opzeggen, service, emailen, administratie, communicatie, prijsverhogingen, management) is 1 heel groot probleem.

    Ergens bij een andere provider begonnen die door online.nl is overgenomen. Wat een regelrechte ramp is deze organisatie. Heb inmiddels 4 keer gebeld om mijn aansluiting vrij te krijgen voor een andere provider en ik weet niet of dit de laatste keer is dat ik moet bellen.

    Advies aan iedereen: Jullie zijn gewaarschuwd. Hier zou een wettelijk kader voor moeten komen. Dit is puur machtsmisbruik van een onderneming.
    Pluspunten
    • Half uur nagedacht... nog niks gevonden
  • Beoordeling: 1 /10
    Rachel op 29-5-2020 om 10:00
    Slecht ontvangst zowel internet als tv. De klantenservice is echt heel slecht. Ze hebben totaal geen probleemoplossend vermogen en verstand van hun eigen product. Halverwege het gesprek hangen ze gewoon de telefoon op! Let bovendien goed op, want er werd bij mij nog een maand extra geïncasseerd! De beloofde snelheid van internet, wordt ook niet bereikt. Voor mij nooit meer Online.nl
  • Beoordeling: 1 /10
    Robin op 22-5-2020 om 15:30
    Minder dan 1 jaar klant
    Zie ook mijn onderstaande ervaring. Hier nog een toevoeging die ik vergeten was.

    Ik heb een abonnement van 50 MB. Ik haalde bij mijn vorige provider (Telfort) gemiddeld 46 MB op hetzelfde adres. Bij Online haal ik gemiddeld 20 MB. Online.nl maakt zich nergens druk om, want zij hoeven volgens eigen voorwaarden maar 40% procent van de beloofde capaciteit te leveren. Top!

    Dat is alsof je snelheidsmeter van je auto 220 km/u aangeeft, maar uiteindelijk kun je maar 88 km/u en dat de fabrikant zich nergens druk over maakt, omdat het binnen de marge valt.
    Verbeterpunten
    • Internetsnelheid.
  • Beoordeling: 1 /10
    Robin op 22-5-2020 om 15:19
    Minder dan 1 jaar klant
    Het begon met hun 'zogenaamde' overstap service. Ik heb dit gekozen, maar geen bevestiging gekregen. Ik dacht, het zal wel in orde zijn. Blijkt dat mijn oude provider niet was opgezegd en Online.nl wist nergens van. Ik heb trouwens ook geen bevestiging gekregen van de officiële aanvraag registratie. Pas na bellen kreeg ik deze (en dan moet je meteen 20 minuten in de wacht gaan staan). De bevestigingsmail stond wel in hun systeem, maar het is nooit verstuurd. Ze hadden geen idee waarom. Dan ga je je toch afvragen of niet hetzelfde is gebeurd met de overstap service.

    Uiteindelijk dan toch internet en tv. Blijkt dat Canal Digitaal waar zij gebruik van maken hardware gebruikt die extreem traag is. Als je zapt of je maakt gebruik van het menu dan moet je minimaal 2 seconden wachten. Dat is langzaam. Interactieve TV van KPN (bij Telfort) wat ik ervoor had deed ongeveer een halve seconde over zappen en je kon vloeiend door het menu heen scrollen. Als je weet hoe snel het kan zijn dan ga je je hier zeker aan irriteren.

    Bovendien, als je opneemt of terugkijkt met begin gemist dan gaat de kwaliteit van HD naar standaard en wordt het dus korrelig. Ook kun je geen teletekst ondertiteling krijgen bij terugkijken (dit kan wel bij interactieve tv van KPN). En als je op pauze drukt en je het programma weer hervat dan zie je altijd een pauze scherm onderaan wat vanzelf weer weg moet gaan. Dit gebeurt alleen niet altijd waardoor je dan handmatig op een knop moet gaan drukken. Hetzelfde geldt voor als je het informatieschermpje van het huidige programma oproept.

    Daarnaast ligt het internet er HEEL VAAK UIT! Er zijn periodes waarop er per dag zo'n tien tot vijftien keer het internet en dus ook de tv eruit ligt wat elke keer ongeveer tien seconden duurt. Dat is geen doen zo. Bij Telfort was dat misschien vijf tot tien keer per jaar dat het er even uit lag. Houd er rekening mee dat dit soort periodes zich een aantal keren per maand gaan voor doen.

    Het enige voordeel van Online.nl is de prijs. Deze is naar verhouding goedkoop. Je betaalt dezelfde prijs als de andere providers, maar je krijgt er Fox Sports 1, 2 en 3 voor terug en je hebt 'opnemen' wat niet elke provider heeft of gratis voorziet. Bovendien is er voor de 'connaisseurs' onder ons een harde porno zender bijgeleverd (dus niet een soft variant waarbij ze je proberen over te halen om de betaalde variant te kiezen).

    Het is goedkoop. Maar aan de andere kant. Je krijgt waarvoor je betaald.
    Pluspunten
    • Relatief goedkoop (inclusief 'opnemen' en Fox Sports 1, 2 en 3)
    Verbeterpunten
    • Internet (en daarmee tv) ligt er vaak uit. Meestal meerdere keren per dag voor zo'n tien seconden lang per keer.
    • zappen en het tv menu zijn extreem traag
    • Programma's terugkijken doe je alleen in standaard definitie.
    • Geen teletekst ondertiteling bij programma's terugkijken.
    • TV menu is soms buggy en verdwijnt niet als dit wel de bedoeling is.
    • Vanaf 1 juni 2020 zit Discovery en TLC niet langer in het zenderaanbod.
    • Lange wachttijden voor de klantenservice. Gemiddeld zit je vijftien tot 20 minuten in de wacht.
    • Hun registratie systeem rammelt een beetje.
  • Beoordeling: 4 /10
    Andre Hospers op 18-5-2020 om 23:28
    Minder dan 1 jaar klant
    Helpdesk is wel aardig maar ik vrees dat d technische dienst niet goed is. Internet vaakt val weg, stottert en vooral savonds is het belaberd, dus tussen 1700 en 2100..na 2100 bijna altijd wel internet. Heel apart want Stipte, Fiber en Scarlet die elkaar onderling over genomen hadden had ik geen problemen.

    Helplijn kent maar een trucje, resetten van de modem, om de klant zoet te houden..maar helpt niets. Geen goede technische analyse. Moet echt aan hun liggen want hun voorgangers stipte, scarlet en fiberworld had ik geen problemen.
    Verbeterpunten
    • Ik had beter die oude Fritzbox moden kunnen houden, geen centje pijn.
  • Beoordeling: 1 /10
    Niels op 17-5-2020 om 17:56
    Minder dan 1 jaar klant
    Komen geen enkele afspraak na. Meerdere keren de verkeerde installatiemonteur gestuurd. Liegen over toezeggingen. Liegen over termijnen. Webchat wordt soms pa na dagen beantwoord. Reacties op klachten duren maanden. Handleidingen kloppen niet. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
    Pluspunten
    • Plusplunt? Dat ik eind van de maand van ze af ben.
  • Beoordeling: 1 /10
    A. Sylla op 14-5-2020 om 20:30
    Minder dan 1 jaar klant
    11-6-2019 kregen we de internet, telefoon en televisie van Online.
    Op 10 juli kreeg ik te horen dat mijn abonnement was ingegaan op 3 mei. Ik kreeg dus korting tot 3 september.
    Op 10 juli hadden we problemen met het bekijken van de televisie. Ik stuurde zelfs beelden van wat de televisie deed. Hij gaf géén beeld.
    Op vakantie en terug op 12 augustus geen televisie, geen internet.
    12 augustus gaan ze het onderzoeken. Na 2 dagen weer contact opgenomen want nog steeds geen internet en televisie.
    Zeventien uur later: Online.nl “Hi Monique, wat vervelend dat je diensten nog niet werken. Onze technische dienst doet hard zijn best om snel met een oplossing te komen. Zou je me nog(maals) een foto van de sticker op de tv-ontvanger kunnen sturen? Dan stuur ik dit door naar onze technische dienst. Alvast bedankt! Groet, R. »
    Bijna 24 uur later, krijg ik een berichtje van weer een ander die weer een foto wil van hetzelfde. Terwijl ik het al had opgestuurd.
    16 Augustus eindelijk internet, maar de televisie doet het nog niet goed. En de afstandsbediening heeft niet altijd contact met de tv-ontvanger.
    “Hi Monique, ik zie in het systeem dat je melding over de tv-ontvanger ook nog openstaat bij de technische dienst dus ik moet je helaas vragen om hier nog even geduld voor te hebben. Zodra we meer weten nemen we hier meteen contact over met je op. Excuses voor het ongemak! Groet, R ».
    17 Augustus – 23 augustus geen televisie !
    Na 2 dagen wachten (want je kan ze niet bereiken) via Facebook: “Hi Moniquem, wij begrijpen dat het een vervelende situatie is. Onze technische dienst is vandaag niet aanwezig. Wij hebben hen gevraagd om jou een update tegeven. Zij zullen contact met je opnemen. Groet, M ».
    ‘s Avonds de 27ste augustus doet de televisie het weer, maar de tv-ontvanger reageert niet op de afstandsbediening. Ik stelde Online.nl daarvan op de hoogte, hun reactie:
    “Fijn dat de televisie werkt, Monique. En gek dat de afstandsbediening niet lijkt te werken. Zou je de volgende stappen eens willen langslopen? • Verzeker jezelf ervan dat de batterijen niet leeg zijn en dat ze op de juiste manier in de afstandsbediening zitten. • Staat de afstandsbediening ingesteld op de tv-ontvanger en niet op de tv? • Synchroniseer de afstandsbediening nogmaals. Graag hoor ik of het daarmee opgelost is. Groet, B ».
    Het was natuurlijk niet opgelost en de Technische Dienst (daar werkt er één?) was het nog aan het onderzoeken.
    Verbeterpunten
    • Dat je een mail kan versturen als reactie op een mail met verkeerde data o.i.d.
    • Ze zijn niet bereikbaar. En er gaat zoveel fout dat ik niet gratis durf te bellen met hun telefoonabonnement terwijl ze aangegeven dat je gratis kan bellen naar 1200 (als je bij hun de telefoonaansluiting heb).
  • Beoordeling: 2 /10
    Jeroen op 13-5-2020 om 10:04
    Minder dan 1 jaar klant
    Klantenservice is echt waardeloos. Er zitten alleen maar mensen die een standaard flow afhandelen met 0 technische kennis. En denk maar niet dat je iemand te spreken krijgt met technische kennis, dat wordt gewoon geweigerd.

    Ook als je een switch (managed of unmanaged maakt niet uit) tussen het modem en je settopbox plaatst vervalt alle ondersteuning. Online verwacht dat je vanuit het modem naar iedere settopbox in huis een eigen netwerkkabel trekt.

    Ze bieden 5 settopboxen aan maar het modem heeft maar 4 poorten. Dus dat kan niet eens.

    Uiteindelijk bleek een instelling in het modem verkeerd geconfigureerd te zijn door online.nl welke ik via een omweg kon wijzigen.

    Online.nl weigerde hier naar te kijken.

    Internet is snel, telefoon werkt, tv tot nogtoe veel problemen gehad maar waarschijnlijk nu opgelost door de door mij aangepaste instelling

    Ohja, online.nl maakt gebruik van canal digital en dus niet van het tv aanbod van kpn.
    Pluspunten
    • Meer dan 2 ontvangers mogelijk
    Verbeterpunten
    • Technische ondersteuning moet echt veel beter. Dit is echt zeer waardeloos!
    • Niet vereisen dat naar iedere tv een aparte netwerkkabel wordt getrokken.
  • Peter scholting op 12-5-2020 om 13:01
    Minder dan 1 jaar klant
    Erg slechte provider heb al 6 dagen geen tv diverse keren gebeld en ze zeggen we zijn ermee bezig en kan je declareren als je geen tv heb .
    Inmiddels inlichtingen genomen bij rechtsbijstand moet ze in gebreken stellen dan kan ik van hun af. Waardeloos hoe ze met de mensen omgaan de technische dienst krijgt je niet eens te spreken waardeloos