Alle tv-aanbieders vergelijken en bestellen
Ben Woldring
Ook bekend van Gaslicht.com!
Caiway

Review en beoordeling Caiway

Om je te helpen bij je keuze voor een digitale tv aanbieder die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over Caiway geven. Twijfel je nog? Lees dan de reviews over Caiway. Is Caiway je huidige digitale tv aanbieder en wil je zelf een ervaring en/of review over deze provider plaatsen? Deel deze hier met andere consumenten.

Bekijk

Klantervaringen

Plaats een ervaring
  • Beoordeling: 2 /10
    E. Willemsen op 25-12-2020 om 14:02
    Minder dan 1 jaar klant
    Heel vaak storing m.n. de radio. De mogelijkheden bij opname e.d. voor de tv zijn veel slechter dan bij KPN. Moet voor veel zenders extra betalen. Kunnen nu ook de Top2000 niet op tv zien zonder extra betalen. Het enige pluspunt is dat internet sneller is, anders al lang weer terug naar KPN gegaan. Balen dat Caiway alleenheerser is met gkasvezel in Westland.
    Pluspunten
    • Internet
    Verbeterpunten
    • Teveel
  • Beoordeling: 1 /10
    Stijn Luigies op 22-12-2020 om 13:17
    Minder dan 1 jaar klant
    hardstikke snel als het werkt caiway.
    ik heb bij elkaar 11 uur aan de telefoon geweest met caiway en er zijn 2 monteurs langsgeweest die hebben geconstateerd dat het niet werkt caiway meerdere keren gevraagd het op te lossen maar tegenwoordig hangen ze zelfs op als ik bel. Ik heb nu meerdere keren gevraagd het contract op te zeggen maar ze zeggen dat ze dat niet kunnen doen omdat ik in een eenjarig contract zit, maar ze leveren niet waar ik voor betaal ik betaal nu 60 euro per maand voor een provider die niet levert wat het hoort te leveren en ik heb geen enkele mogelijkheid om het contract op te zeggen.

    heeft iemand een idee hoe ik mijn contract opgezegd krijg?
    Pluspunten
    • snel als het internet werkt
    Verbeterpunten
    • zorgen dat het internet werkt
  • Beoordeling: 1 /10
    Willem D op 24-11-2020 om 18:02
    Langer dan 1 jaar klant
    Het is met Caiway een gebed zonder einde
    Hopeloos!
    Zolang Caiway bij ons signaal over glasvezel aanbied zijn er structurele problemen die niet worden opgelost.
    Vooral het TV-ontvangst kent dagelijks problemen.
    Teveel om ze allemaal op te noemen. Als je hiervoor belt, krijg ik het idee dat ze een loopje met je nemen.
    Bijv. 8 dagen geleden hadden wij wisselend geen beeld dan weer geen geluid of helemaal geen TV-ontvangst. Na 3 kwartier in de wacht te hebben gestaan en daarna nog een 1 uur testen, was de conclusie dat de ontvanger vervangen moest worden.
    Deze heb ik nog steeds niet ontvangen. Na 2x hiervoor gebeld te hebben (telkens 3 kwartier in de wacht) blijkt de ontvanger nog steeds niet verstuurd.
    De reden: 1e Kunnen gegevens niet natrekken omdat hun computersysteem het laat afweten. 2e Het probleem lag waarschijnlijk aan hun server. De gehele testprocedure weer opnieuw moeten doen. Problemen blijven bestaan. Na het 3e telefoongesprek wordt beweerd dat het aan de UTP-kabel ligt. Dat kan helemaal niet omdat de ontvanger getest is door hem tijdelijk bij mijn zoon te plaatsen en daar deden zich dezelfde problemen voor. Kortweg: Caiway is hopeloos, zowel het signaalontvangst, de services als het nakomen van afspraken. Als het even kan voor mij geen Caiway meer.
    Pluspunten
    • Zou het niet kunnen noemen
    Verbeterpunten
    • Gewenste Oplossing:
    • Een andere provider met signaal over glasvezel.
    • of
    • De problemen nu eens structureel aanpakken.
    Reacties
    Jan op 20-12-2020 om 15:42
    Caiway: op zijn best: 4 dagen wachten op een monteur en 5 dagen niet vanuit huis kunnen werken.
    Hier is sinds gistermiddag internetstoring.
    Vanwege civid19 2 thuiswerkende gezinsleden, waarvan 1 met bereikbare diensten. Slechter kon een storing dus niet uitkomen. Omdat al 7 maanden aangedrongen wordt op thuiswerken, verwacht je van een goede provider dat hij rekening houdt met zijn bezetting en eventuele storingen direct oplost.
    Pas vanaf vanmorgen 10 uur was de klanten'service ' bereikbaar.
    Kom geen info geven anders dan een ' algemene storing' . Om 15 uur toch maar weer gebeld wanneer we weer konden werken. De boodschap was: de monteur heeft geen tijd en kan pas 24 december langskomen.
    De huis installatie is prima. Bij de vorige soortgelijke storing, hoefde de monteur alleen even de wijkcentrale te resetten. Makkelijker kan niet. Het zal me niet verbazen, als vanavond de storing niet opgelost is, een van de buren de kast open maakt en maar zelf begint.
  • Beoordeling: 1 /10
    Maurice op 16-11-2020 om 14:05
    Langer dan 1 jaar klant
    Tot twee maal toe ben ik na het eind contract nog door caiway die maanden rekening gebracht en zelfs meer dan 2,5 maand na mijn verhuizing een brief gehad dat het modem terug gestuurd moest worden. Dat ik daarvoor 2uur moet rijden, deze brief te laat kwam omdat ze zelf hun administratie niet op orde hadden deed het er niet toe. En als klap op de vuurpijl krijg je bij het bellen naar de klantenservice (na ruim 20min wachttijd) een onvriendelijke medewerker die niet constructief mee denkt over een oplossing, niet wil meewerken aan een escalatie en gewoon de hoorn erop hangt. Dat is klantonvriendelijkheid ten top.
    Ik heb nooit voor caiway gekozen (ik was een van de velen die een paar jaar geleden gedwongen van Ziggo naar caiway moesten overstappen), en ik zal caiway NOOIT bij anderen aanbevelen. Alleen maar problemen met ze gehad. Een stel prutsers, heb er geen andere woorden voor .....
  • Beoordeling: 1 /10
    T op 30-10-2020 om 19:59
    Langer dan 1 jaar klant
    We hebben doorlopend aanhoudende problemen met geleverde diensten van Caiway. Daar hebben we op zich best begrip voor, indien zaken worden opgepakt wanneer je die netjes via akle mogelijke kanalen meldt. Caiway lijkt dat in eerste instantie wel te doen en belooft en biedt oplossingen aan. Alleen worden die oplossingen nergens door hen bevestigd via mail oid. Dus alleen telefonisch mondeling toegezegd. Wanneer wij vragen om een bevestiging kan dit niet, want zo werken ze niet bij Caiway of net die ene medeeerker heeft geen rechten om jou een bevestiging te sturen va n hetgeen is afgesproken. Dit is op zo veel fronten fout gegaan. (Nieuwe modum/ nieuw maandbedrag/ compensatie/ opzrgdatum abonnement ed .) Met als klapstuk dat we als oplossing van Caiway een nieuwe modem aangeboden gekregen na vele problemen (maar je raadt het al: dan ook een nieuw jaarabonnemenrt). Dat wilden we niet. Geen vertrouwen meer. Toch een nieuwe modem gekregen met de afdspraak dat we per direct konden opzeggen wanneer deze zijn werk ook niet zou doen. Je raadt het vast alweer: diensten zijn nog steeds ruk en niemand kan meer iets terugvinden over deze afspraak. Dus we zitten weer vast aan een jaarabonnement (zelf netjes genoteerd op welke datum en met welke medewerker die afspraken over direct opzeggen zijn gemaakt, maar nee Caiway weet nergens van). Je staat machteloos, je kan alleen nog betalen en de klantenservice helpt je niet. Na maandrn steggelen een appje van een medewerker met excuses, dat idd is teruggevonden dat we gee opzegtermijn hebben van ons huidige abonnement. Je raadt het alweer.......... ondanks deze toezegging is ons abonnement nog steeds niet beëindigt. Tip: neem AL je gesprekken met de klantenservice op.
    Pluspunten
    • Geef zelf aan bij de start van het gesprek dat je het gesprek zelf ook opneemt, je hebt anders namelijk geen poot om op te staan. Caiway houdt zich aan GEEN ENKELE afspraak of belofte.
    Verbeterpunten
    • Laat verschillende afdelingen binnen het bedrijf beter met ekkaar communiceren. Die Jantje spreekt iets af en alleen Pietje vab dr nadere afdeling kan daar iets aan doen. Jullie verwijzen allemaal naar elkaar .
  • Beoordeling: 2 /10
    Maarten van Vierbergen op 28-10-2020 om 10:09
    Langer dan 1 jaar klant
    Pas op bij een aanbieding van Caiway inzake aanleg glasvezel. In eerste instantie wordt er toegezegd dat er bij de 'schouw' een keuzemogelijkheid is om de ontvanger op diverse plaatsen op de begane grond te laten installeren, hier in de wijk zijn we altijd op coax aangesloten geweest en deze komt in de woonkamer binnen, achterkant woning. Bij de aanleg heb ik aangegeven om op dezelfde locatie de glasvezelontvanger te willen hebben, echter de aannemer had opdracht om deze in de meterkast te plaatsen, voorzijde woning. Het resultaat is: bij het pakket van Caiway ontvang je een enorm lange datakabel bij het glasvezelmodem, , het is de bedoeling dat je dus de kabel op het modem aansluit en vervolgens de kabel door de gang en door de woonkamer moet leggen om een behoorlijke ontvangst te krijgen, daarnaast is wifi vanuit de meterkast een slechte oplossing, dus een extra router om de boel enigszins te ondersteunen. Velen kiezen ervoor om met homeplugs te werken, zo dat je wifi via het koper van het lichtnet verder wordt getransporteerd, dit gaat redelijk, maar levert toch veel storing op. Indien je dit meldt bij de helpdesk, komt standaard de vraag of je wel bekabeld bent aangesloten, oh, middels een plug, dan zit daar het probleem. Nee, het probleem zit hem in het feit, dat de aannemer in overleg met Caiway te beroerd is geweest om de aansluiting door de kruipruimte naar de woonkamer te brengen, zodat bekabeld aansluiten geen enkel probleem zou zijn geweest. Ik denk dat dit veel klanten gaat kosten, want we hebben nog geen dag zonder storing kunnen kijken, Caiway bedankt!
    Pluspunten
    • Geen enkel
    Verbeterpunten
    • Doe wat je hebt beloofd.
  • Beoordeling: 1 /10
    Wout Rimmelzwaan op 20-10-2020 om 20:45
    Langer dan 1 jaar klant
    Ruk! Anders kan ik het niet omschrijven. Caiway heeft hier het alleenrecht en overstappen is dus niet mogelijk. Ik word verplicht om Caiway te houden als provider.
    Al 3 jaar is het vreselijk. Internet is slecht, laat staan de WiFi. Monteurs zijn hobbyisten, radio (via digitale ontvanger) hapert, coax tv werkt niet en tot overmaat van ramp betaal ik wel gewoon €100 per maand. Het is te schofterig voor woorden dat ik niet zelf kan kiezen welke provider ik wil. 17 wachtenden voor me bij het bellen naar klantenservice, chat werkt niet en afijn... ik kan nog wel 6 kantjes typen maar het is zinloos. Ik wil een oplossing!!! HELP!
    Pluspunten
    • Geen pluspunten
    Verbeterpunten
    • Alles!
  • D.driessen op 1-10-2020 om 19:24
    Langer dan 1 jaar klant
    De wachttijd is gewoon belachelijk na een storing 30 min in de wacht medewerker die het probleem niet zag en 7 dagen moeten wachten zonder internet op een monteur die na 5 minuten weer weg was zonder het probleem op te lossen weer 3 x +\_ 30 in de wacht gelukkig uitgekomen bij een medewerker die wist waar hij over sprak dankzij P..... heb ik weer internet en werkt alles weer waarom zijn er zo weinig mensen met kennis van zaken werkzaam???
    Pluspunten
    • P...... het enige pluspunt
    Verbeterpunten
    • Verdrievoudigd het aantal helpdesk medewerkers
  • Beoordeling: 1 /10
    A de Bont op 21-9-2020 om 09:49
    Langer dan 1 jaar klant
    Ga niet met caiw in zee.
    Pluspunten
    • Geen pluspunten
    Verbeterpunten
    • Blokjes en geluid.
    • Wat ik opgenomen heb kan ik niet terug kijken.
    • Kan niet terugspoelen wat wel kon.
  • Beoordeling: 2 /10
    Repsaj op 16-9-2020 om 16:33
    Langer dan 1 jaar klant
    Verre van een professionele club! Netwerk hangt aan elkaar met oude en goedkope hardware en is achterhaald, slecht geconfigureerd en buitengewoon kwetsbaar. Klantenservice is meestal onbereikbaar, en als je iemand spreekt, weten, kunnen of doen ze niets voor je. Zowel via telefoon, mail als Whatsapp. Bij storingen ligt het áltijd eerst aan de klant, tot het tegendeel is bewezen. Regelmatig zijn er (ver)storingen op het netwerk, internet over glasvezel is enorm instabiel, de tv-decoder is tenenkrommend traag en de digitale radio via de mediabox gaat na verloop van tijd haperen. Als ik toch een alternatief had...