Alle tv-aanbieders vergelijken en bestellen
Ben Woldring
Ook bekend van Gaslicht.com!
Caiway

Review en beoordeling Caiway

Om je te helpen bij je keuze voor een digitale tv aanbieder die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over Caiway geven. Twijfel je nog? Lees dan de reviews over Caiway. Is Caiway je huidige digitale tv aanbieder en wil je zelf een ervaring en/of review over deze provider plaatsen? Deel deze hier met andere consumenten.

Bekijk

Klantervaringen

Plaats een ervaring
  • Beoordeling: 1 /10
    Mirjam op 26-5-2020 om 10:59
    Langer dan 1 jaar klant
    Zoveelste akkefietje met Caiway. Twee weken geleden telefonisch een nieuw contract afgesloten. Geen bevestiging van ontvangen, dus nog maar eens gebeld. Krijg nu te horen dat het nieuwe contract niet uitgevoerd kan worden door Caiway. Onduidelijk waarom ("vraagbundeling"??). Afgesloten contract wordt niet gehonoreerd door Caiway. De kracht van de monopolist...
    Verbeterpunten
    • Klantgerichtheid
  • Gijs op 21-5-2020 om 14:28
    Langer dan 1 jaar klant
    Sinds gisterenavond 20:00u geen internet meer. Cway gebeld en er moet een monteur komen. De monteur komt over 5 dagen. Ik gebruik de internet en de telefoon zakelijk. Wat vinden jullie, is dat een redelijke termijn? Ik vind van niet....
  • Beoordeling: 1 /10
    S.Al-Hakim op 20-5-2020 om 11:14
    Minder dan 1 jaar klant
    Heel slecht internet verbinding , nooit zo slecht internet gehaald , ik kan geen FaceTime in mijn woon kamer gebruiken , geen whatsAap geen YouTube kijken bovendien ik heb ook een verstreken in de woonkamer gebruikt , jaamer ik kan niet af , nog geen jaar klant.
    Pluspunten
    • Geen
    Verbeterpunten
    • Modem moet niet in de meter kast geplaatst worden.
  • Beoordeling: 2 /10
    Sjors op 16-5-2020 om 15:33
    Langer dan 1 jaar klant
    Alleen Coax in ons gebied. Caiway heeft daar in ons verzorgingsgebied een monopoliepositie. Heel vaak kortere of langere internet en telefonie storingen. Caiway maakt zeker geen haast deze op te lossen, monteurs komen pas na 10 dagen of meer. Verder lijkt het erop dat medewerkers van Caiway helpdesk van het bedrijf een script hebben waar er ten alle tijden eerst vanuit wordt gegaan dat de storing aan (het modem, router, bekabeling van) de klant ligt, ook als buren dezelfde storing ook hebben. Alles verloopt uiterst traag en moeizaam. Caiway komt nooit uit zichzelf met oplossingen of compensatie bij storingen.
    Door monopoliepositie Caiway al meer dan 20 jaar klant, zeker niet tot volle tevredenheid.
    Pluspunten
    • De medewerkers zijn over het algemeen vriendelijk maar lijken vaak met handen en voeten gebonden door beperkt aantal mogelijkheden die Caiway biedt storingen op te lossen en/of gedupeerde klanten tegenmoet te komen.
    Verbeterpunten
    • -Service moet beter.
    • -(Signaal) kwaliteit moet beter.
    • -Betrouwbaarheid moet beter
    • -Storingen moet veel sneller en doortastend worden opgelost.
    • -Informatievoorziening bij storing moet beter.
    • -Veel te hoge Coax pakket prijzen (tov glasvezel pakketten).
    • -Caiway moet veel meer hand in eigen boezem steken bij storingen ipv er van uit gaan dat het aan de (apparatuur van) klanten ligt.
    • -Caiway moet na (langdurige) storingen zelf met compensatie komen.
    • -Caiway moet helpdeskmedewerkers meer mogelijkheden geven storingen op te lossen en compensatie aan te bieden
  • Beoordeling: 1 /10
    PCE op 14-5-2020 om 14:50
    Klant geweest
    Internet (glasvezel) had regelmatig, vrijwel dagelijks, verbindingsuitval. Soms een paar seconden, soms veel langer. TV ontvanger liep regelmatig vast. Klantenservice ronduit onbeschoft, onbekwaam, en als het te lastig wordt, verbreekt men de verbinding... Het Caiway netwerk is enorm storingsgevoelig, vroeger KPN gehad, en de totale hoeveelheid storingen van KPN in 10 jaar heeft Caiway binnen een maand... Helaas maakt Caiway optimaal gebruik van z'n monopoly positie, en is een andere provider vrijwel niet te krijgen... Nu overgestapt naar Delta, is hetzelfde moederbedrijf, maar in elk geval is deze klantenservice nog wel bereid om te helpen...
    Pluspunten
    • Niet gevonden
    Verbeterpunten
    • Beschouw een klant als klant, niet als een lastig gegeven. Verleen service, en zorg voor een stabiel systeem; het kost genoeg, dus mag je ook wel wat leveren voor dat geld!
  • Beoordeling: 1 /10
    S. den Boer op 30-4-2020 om 12:29
    Minder dan 1 jaar klant
    Vanaf het begin gedoe met interactieve televisie. De ontvanger Amino 7x is een prul van een product en de software werkt maar heel erg matig. Opnames worden onderbroken, bij terug kijken loopt het regelmatig vast en pauzeren van live tv doet het gewoon niet. Bij het wisselen van de zenders krijg je standaard een melding dat er zich een fout heeft voorgedaan. Het allerergste is dat Caiway heel erg slecht bereikbaar is, telefonisch kansloos en via Whatsapp frustrerend traag en keer op keer herhaling van hetzelfde menu en natuurlijk na een week geen enkel zicht op een oplossing. Categorie afrader.
    Pluspunten
    • Internet met glasvezel is snel
    Verbeterpunten
    • Andere tv ontvangers
    • Meer mensen op klantenservice
    • Neem de telefoon op
    • Stop met whatsapp
    • Leid helpdeskmedewerkers op.
  • Beoordeling: 1 /10
    Marcel Krijt op 28-4-2020 om 17:31
    Minder dan 1 jaar klant
    Sinds februari internet en tv. Zeer ontevreden. Internet klapt er meerdere malen per dag uit. Helpdesk is zeer ondeskundig en lezen de standaard zaken op. Maar problemen oplossen doen ze niet. Ben overgestapt op glasvezel voor buitengebied maar had beter het oude vertrouwde kpn lijntje kunnen houden. Wel minder capaciteit maar deed het tenminste. Kan niet wachten tot ik in februari 2021 weg kan bij Caiway
    Pluspunten
    • Geen
    Verbeterpunten
    • Stabiliteit internet
    • Deskundigheid helpdesk
  • Beoordeling: 9 /10
    TV op 25-4-2020 om 22:50
    Minder dan 1 jaar klant
    Nu de glasvezelverbinding van Caiway een aantal maanden in gebruik en in deze coronatijd een geweldige ervaring t.o.v. de KPN-verbinding. Gezien de vele reacties online nogal huiverig over de kwaliteit, maar de ervaring is positief 🙂.

    Televisiekwaliteit:
    Voorheen hadden we schoteltelevisie van Canal Digitaal. Het beeld lijkt nu via glasvezel beter dan wat ik eerder had. Het Aminokastje is klein, geluidsloos, energiezuiniger en gemakkelijk te bedienen. Zenderaanbod is vergelijkbaar en prima. Grote plus is de afstandsbediening. Deze kan gesynchroniseerd worden met de televisie, waardoor slechts 1 afstandsbediening in gebruik is.

    Internetkwaliteit:
    Snelheid van 250 Mbit/s down- en upload wordt bekabeld ruimschoots geleverd. Het wifi-signaal van router kan sterker, maar met de accesspoints van Ubiquiti werkt het prima.

    Klantenservice:
    Een aantal keren met de klantenservice gebeld en wisselende wachttijden ervaren, veelal snel geholpen. Telefonisch goed te woord gestaan en op afstand werd er goed meegekeken om tot een oplossing te komen. In de eerste week was er een televisiestoring, nieuwigheid, maar dat was een netwerkfout in de kast. Deze is hersteld door de monteur en de volgende dag werkte alles tot op heden prima.

    Tevreden over de ervaring van afgelopen maanden!
    Pluspunten
    • - TV-signaal beter dan oude signaal schotel
    • - Meer internetsnelheid wordt geleverd dan het pakket
    • - Geduldige klantenservice
    Verbeterpunten
    • - EPG (gids tv) mag sneller werken
  • Beoordeling: 1 /10
    Erik Warring op 20-4-2020 om 11:45
    Minder dan 1 jaar klant
    Men heeft bij ons dit jaar 2020 glasvezel aangelegd, we dachten we doen mee , goed voor de internetsnelheid . het installatiepakket ontvangen in januari en geinstalleerd door monteur op 27 februari.de wifi moest nog even wennen volgens hem ,was wat traag .
    week later ineens vaststaand beeld op rtl 7 maar iets anders gekeken , dag erna geen tv meer kunnen kijken , maar is weer gechat met medewerker na een uur nog geen oplossing ,medewerker gaf aan dat er maar een monteur moest komen. Tv maar weer op vertrouwde Kpn aangesloten konden we het weekend toch tv kijken.
    Maandag mail met verzoek om datum in te plannen, helaas kan de eerste 10 dagen niet ?????
    na een week monteur gehad en alles gereset , hij doet het weer . de wifi is nog steeds een drama. bijna elke dag is er wel wat met de rommel van Caiway , maar een oplossing komt er niet . nieuw glasmodem gekregen deze moest ik zelf maar aansluiten , nu oke zo moeilijk is dat niet ,dacht ik . maar met de nieuwe modem helemaal niks meer , maar voor de 25e keer gebeld , half uur met mobiele ,moet er maar weer een monteur komen om de boel na te kijken .maar kan niet eerder als dinsdag ,dus we dus minimaal 5 dagen zonder tv ,internet en telefoon ,terwijl de kinderen thuis met school bezig moeten , gelukkig hebben we hele goede buren zodat we een oplossing hebben bedacht en nu maar afwachten of het dinsdag wel werkt
    Pluspunten
    • geen enkele
    Verbeterpunten
    • beter materiaal , modem enz.
    • meer monteurs
    • sneller een oplossing bieden
  • Beoordeling: 1 /10
    alex op 15-4-2020 om 21:41
    Minder dan 1 jaar klant
    ik heb onlangs een glasvezel abonnement slim afgesloten ben nu al 2 weken bezig om de boel geïnstalleerd te krijgen. eerst doet het modem niks dat is inmiddels na een week verholpen. heb geen 2e tv ontvanger gekregen en de telefoon aansluiting is niet aangemeld. echt waardeloos. en ze kunnen niet aangeven wanneer ik mijn 2e tv ontvanger krijg vanwege corona. lekker makkelijk om daar de problemen op te gooien. Maar moet wel de volle pond betalen.
    Verbeterpunten
    • volgens mij krijgen ze een goed product en bijbehorende service nooit goed voor elkaar.