Alle tv-aanbieders vergelijken en bestellen
Ben Woldring
Vragen? Wij zijn vandaag bereikbaar tot 20.00 uur
Vergelijk en kies de beste deal

Wat wijzigt Ziggo per 1 september?

Met ingang van 1 september gaat Ziggo haar televisie abonnementen ingrijpend veranderen. Digitaal wordt de standaard: het aantal analoog te ontvangen zenders wordt al op korte termijn teruggebracht naar 25. De vrijgekomen bandbreedte wordt dit najaar gebruikt om iedereen die digitale televisie afneemt zonder extra kosten toegang te geven tot op z’n minst 12 HD zenders, TV Gemist en de TV-theek. Ook worden per 1 september een aantal voor Ziggo nieuwe zenders aan het digitale aanbod van Ziggo toegevoegd. De standaard prijs verandert overigens niet en blijft voor de meeste gemeenten op € 16,95.

Wat ook blijft zijn de premium en niche pakketten. Film1, Sport1, EredivisieLive, Adult, Gay, Turks en Turks uitgebreid, Hindi en Chinees blijven allen (tegen meerprijs) beschikbaar. Indien u alles zou afnemen heeft u in totaal toegang tot 23 HD kanalen in de nieuwe indeling. Overigens geeft Ziggo-woordvoerder Erik van Doeselaar op TotaalTV aan dat het uiteindelijke aantal HD zenders mogelijk nog wordt uitgebreid voor 1 september.

De huidige abonnementsstructuur waarin uit een vijftal op interesse gebieden toegesneden keuzepakketten kan worden gekozen wordt verlaten. Daarvoor in de plaats komen een drietal in aantal beschikbare zenders en prijs oplopende abonnementen. De zenders die bij de huidige abonnementen in de keuzepakketten te vinden zijn worden over de twee hogere abonnementsvormen (TV Plus en TV Extra) verdeeld: een kijker die alle zenders uit een huidig keuzepakket wenst te behouden zal dus per definitie het duurste pakket TV Extra moeten afnemen en daardoor flink wat duurder uit zijn. Ook afnemers van alleen het huidige totaalpakket (alle vijf keuzepakketten) worden gevraagd iets dieper in de buidel te tasten. Klanten die nu combinaties met het HD-pakket en/of Interactieve Televisie van Ziggo hebben zijn waarschijnlijk iets goedkoper uit per 1 september. Het is vanaf dan niet meer mogelijk slechts een gedeelte van het extra aanbod te bestellen: alle contracten zullen naar de nieuwe indeling worden omgezet. Ziggo is reeds gestart met het verspreiden van een brief waarin ze haar klanten de wijzigingen en de gevolgen voor de klant uitlegt.

De toekomststrategie van Ziggo lijkt in te zetten op de interactieve content (TV Gemist en TV-theek) door deze beiden in alle abonnementsvormen op te nemen. Bij elke abonnementsvorm stelt ze elke maand gratis een aantal films en series beschikbaar en bij 16 zenders kunnen programma’s tot 10 dagen terug opnieuw of alsnog worden bekeken. In eerdere berichten gaf de provider bovendien al aan ook klanten die gebruik maken van een op dit moment voor interactieve content ongeschikte CI+ module of decoder toch interactief te willen maken, zodat dit aanbod alle kans heeft een groot gedeelte van haar klantenkring te bereiken. Hiermee begeeft Ziggo zich op dit gebied naar de voorhoede van de Nederlandse markt.

Zeker als Ziggo deze weg weet te combineren met de research die ze al doet om televisie te kunnen kijken op ontvangers anders dan uw televisietoestel lijkt een nieuw tijdperk  in televisiekijken voor Ziggo klanten aan te breken; nu alleen mijn zoontje nog even uitleggen dat per 1 september een aantal kinderzenders bij ons thuis op TV niet meer te zien zullen zijn… Maar gezien de tijdige aankondiging hebben we daar gelukkig wel nog even de tijd voor!
Gepubliceerd: vrijdag 1 juli 2011

Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.

Laatste nieuws

Vergelijk en kies de beste deal

Op Digitelevisie.nl vergelijken we gratis alle digitale tv pakketten en providers. Geef aan wat je belangrijk vindt, wij zetten dat op een rijtje. Dan kun jij gemakkelijk een keuze maken.