Alle tv-aanbieders vergelijken en bestellen
Ben Woldring
Ook bekend van Gaslicht.com!

Terug naar het nieuwsoverzicht

Wat als mijn provider voorwaarden wijzigt

door Jeanet Woldring 4 reacties

Providers van telefonie, internet of televisie wijzigen regelmatig de voorwaarden en tarieven van abonnementen. Wat zijn dan mijn rechten? Wanneer mag ik het abonnement opzeggen? Zulke vragen ontvangen we regelmatig, daarom hieronder informatie over uw rechten bij prijswijziging of de wijziging van algemene voorwaarden door uw provider.

Een provider mag de algemene voorwaarden of prijzen niet zomaar veranderen. Uw provider moet u eerst precies vertellen wat hij wil wijzigen. Dat moet hij minimaal vier weken van tevoren aan u laten weten. Als een wijziging nadelig is voor u -op welk punt dan ook- mag u zonder verdere kosten en met behoud van uw mobieltje uw abonnement opzeggen.

Uitzondering
Er is één uitzondering. Dat is als uw aanbieder de algemene voorwaarden of prijzen moet veranderen door een nieuwe regel van de overheid of in de wet. In dat geval kunt u niet zonder verdere kosten uw abonnement opzeggen.

Zijn de wijzigingen nadelig voor u? 
Dan moet uw aanbieder u ook vertellen, dat u uw abonnement mag opzeggen. U heeft daarvoor minimaal vier weken de tijd, de periode voordat de verandering ingaat. Zo kunt u rustig nadenken of u de verandering accepteert. Of dat u toch liever uw abonnement opzegt. Daar moet uw aanbieder aan meewerken. Als uw aanbieder hier moeilijk over doet -zegt hij bijvoorbeeld dat u moet betalen voor het opzeggen of zegt hij dat u uw telefoon weer moet inleveren- neem dan contact op met ConsuWijzer.

Als u opzegt, bent u weer vrij om een nieuw abonnement of een nieuwe aanbieder te zoeken. Dan kunt u opnieuw kijken welke prijzen of voorwaarden het beste bij u passen. Onze onafhankelijke vergelijkingssites Bellen.com, Internetten.nl, Digitelevisie.nl en Totaalwijzer.nl kunnen u daarbij helpen!

Jeanet Woldring

Algemeen directeur
Jeanet Woldring
Ik ben Jeanet, vanaf 2000 werkzaam als directeur voor Bencom, het bedrijf achter Gaslicht.com en Energiewereld.nl. In het Noord-Groningse Usquert is het allemaal begonnen met Bellen.com. Mijn passie is een bijdrage te leveren aan de beste vergelijkingssites op het gebied van telecom, internet, energie, hotelbranche en verzekeringen. Onafhankelijkheid, betrouwbaarheid en transparantie is mijn credo.

Reacties (4)

Geplaatst door: Arjen ()

mijn vraag;

Ik heb een Abo (flex+ internet) met een Bberry van T-mobile en was in Januari 2011
afbetaald en verlengd in een Sim-only variant.(+onb internet 9,95)
Nu is het voordeel van de FLEX dat alles uit de bundel gaat
(inc roaming) en het ongebruikte tegoed neem je onbeperkt mee.
Ik heb ondertussen 110 Euro meegenomen.
Nu wil ik me Abo naar beneden afstellen dus een kleiner bundel.
Dit is volgens de voorwaarden binnen de mogelijkheden
van de Flex .
Krijg ik te horen dat dit Alleen naar boven afgesteld mag worden!!
Geen bericht van T-mobile over verandering what so ever.
Ik wil niet van me FLEX af want waar op de markt vind je nog zoiets!
Nee, ik denk dat ze van mij afwillen en logisch maar wel klant onvriendelijk.

Mijn vraag is wat kan IK doen als ik me Flex wil aanhouden wat zijn mijn
rechten buiten het opzeggen?
Kan ik me toch vasthouden aan het afstellen naar beneden?
Wat kan ik nog meer voor truukjes verwachten, hoe ver kunnen ze de voorwaarden oprekken?

vriedelijke groet
Arjen

Geplaatst door: Wim ()

"Ik meer een vraag.
Mijn provider (T Mobile) stopt zonder aankondiging met een bepaald abonnment (Relax). De voordelen van dat abonnement zin daarmee ook verdwenen. Je mag je opgebouwde beltegoed niet meenemen naar een ander abonnement.
Wat kan ik doen? "

Bij elke wijziging in iedere overeenkomst (zelfs als deze wijziging een voordeel biedt) mag de andere partij kosteloos de overeenkomst per direct ontbinden.

Geplaatst door: Wim ()

[quote]Ik meer een vraag.
Mijn provider (T Mobile) stopt zonder aankondiging met een bepaald abonnment (Relax). De voordelen van dat abonnement zin daarmee ook verdwenen. Je mag je opgebouwde beltegoed niet meenemen naar een ander abonnement.
Wat kan ik doen? [/quote]

Bij elke wijziging in iedere overeenkomst (zelfs als deze wijziging een voordeel biedt) mag de andere partij kosteloos de overeenkomst per direct ontbinden.

Geplaatst door: Jan de Caluwe ()

Ik meer een vraag.
Mijn provider (T Mobile) stopt zonder aankondiging met een bepaald abonnment (Relax). De voordelen van dat abonnement zin daarmee ook verdwenen. Je mag je opgebouwde beltegoed niet meenemen naar een ander abonnement.
Wat kan ik doen?

Opmerking van de redactie op 12-01-2012
U mag de overeenkomst zonder verdere kosten per direct opzeggen. U bent uw beltegoed helaas kwijt. Zie art. 7.2. van de Telecommunicatiewet.
Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.