Alle tv-aanbieders vergelijken en bestellen
Ben Woldring
Vragen? De helpdesk is momenteel gesloten.
Wij zitten straks vanaf 10.00 uur weer voor u klaar!
Vergelijk en kies de beste deal

Campagne 'de zak' is van Tele2

door Jeanet Woldring

Communicatiebedrijf Tele2 zit achter de campagne waarin consumenten worden opgeroepen om hun provider de zak te geven. In de campagne zijn acht internetproviders te zien met een zak over hun hoofd of beeldmerk. Zo hebben Fred van Het Net, Alice, Online, Ziggo, de groene smiley van KPN en ook Frank van Tele2 een zak over hun hoofd.

Tele2 wil zo op een ludieke manier de aandacht vestigen op de wetswijziging waardoor contracten vanaf 1 juli 2009 niet meer stilzwijgend verlengd kunnen worden. Met deze aanpassing in de wet komen ruim anderhalf miljoen consumenten vrij. 

Uit onderzoek van TNS Nipo, in opdracht van Tele2, blijkt dat consumenten vanaf 1 juli 2009 flink kunnen besparen op hun telecomuitgaven. Volgens de onderzoekers betaalt de gemiddelde consument ongeveer 52 euro per maand.* Bij Tele2 betaalt men echter 39,95 euro per maand (eerste drie maanden 19,95). Dit is volgens de Consumentenbond en Totaalwijzer.nl het goedkoopste 3-in-1 pakket in de markt.

Wanneer je dan uitgaat van zes miljoen huishoudens, kan er in Nederland op jaarbasis ruim € 1,2 miljard bespaard worden op abonnementskosten voor telefonie, internet en tv. Bovendien wijst het onderzoek uit dat meer dan de helft van de consumenten niet loyaal is aan zijn huidige provider en bereid is om bij een prijsverschil over te stappen. Tele2 daagt consumenten in zijn marketingcampagne uit om hun telecomuitgaven onder de loep te nemen en hun dure provider de zak te geven.

“Wij juichen deze wetswijziging toe. Tele2 is namelijk voor keuzevrijheid voor consumenten en wij hebben daarom nog nooit stilzwijgend contracten verlengd. Wij zijn dus ook gewend om elke dag te knokken voor de loyaliteit van onze klanten,” aldus Günther Vogelpoel, directeur Tele2.

* Bij 3 losse contracten voor telefonie, internet en tv betaalt men gemiddeld € 60,50 per maand ofwel € 726 op jaarbasis. Wie een alles-in-1 pakket neemt, is bijna 300 euro goedkoper uit.

Gepubliceerd: woensdag 1 juli 2009
Geactualiseerd: donderdag 30 april 2020

Jeanet Woldring
Jeanet Woldring Algemeen directeur

Jeanet Woldring is ruim 20 jaar als directeur verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken. Ze is eindredacteur van de content, nieuws- en persberichten op de Bencom websites. Jeanet is gespecialiseerd in het onafhankelijk vergelijken van telecom, energie en verzekeringen voor zowel de zakelijke als consumentenmarkt. Door jarenlange ervaring heeft ze een brede kennis van de ontwikkeling van deze geliberaliseerde markten en schrijft er ook regelmatig over.

Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.

Laatste nieuws

Vergelijk en kies de beste deal

Op Digitelevisie.nl vergelijken we gratis alle digitale tv pakketten en providers. Geef aan wat je belangrijk vindt, wij zetten dat op een rijtje. Dan kun jij gemakkelijk een keuze maken.