Alle tv-aanbieders vergelijken en bestellen
Ben Woldring
Vragen? De helpdesk is momenteel gesloten.
Wij zitten straks vanaf 9.00 uur weer voor u klaar!
Vergelijk en kies de beste deal
Digitale tv vergelijken
Solcon

Review en beoordeling Solcon

Om je te helpen bij je keuze voor een digitale tv aanbieder die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over Solcon geven. Twijfel je nog? Lees dan de reviews over Solcon. Is Solcon je huidige digitale tv aanbieder en wil je zelf een ervaring en/of review over deze provider plaatsen? Deel deze hier met andere consumenten.

Archief 2020

Onderstaande ervaringen zijn afkomstig uit ons archief. In de tussentijd kan de dienstverlening van Solcon zijn veranderd. Lees hier de nieuwste reviews.

Klantervaringen

Plaats een ervaring
  • Beoordeling: 5 /10
    G ten voorde op 27-12-2020 om 17:12
    Langer dan 1 jaar klant
    Het filter werkt voor geen meter dingen waar je een filter op wil hebben lukt niet. De kinderen kunnen overal bij. Heb hierover al zo vaak gebeld.
    Verbeterpunten
    • Filter dat moet beter wij betalen er wel voor
  • Beoordeling: 2 /10
    Visser op 3-12-2020 om 14:15
    Langer dan 1 jaar klant
    Het ISA Multimediafilter is hoogst irritant.
    Waar echt op gefilterd moet worden gebeurd niet. Doodgewone sites worden zomaar geblokkeerd. Het begint meer op censuur te lijken. Ik ben slecht te spreken over dit zogenaamde filter.
    Pluspunten
    • Geen
    Verbeterpunten
    • Richt je op zaken die echt een aanval vormen op de internet gebruikers
  • Beoordeling: 4 /10
    W vd K op 1-12-2020 om 11:48
    Langer dan 1 jaar klant
    45 minuten aan de telefoon "hangen" om iemand te kunnen spreken!
    Verbeterpunten
    • Meer personeel inzetten
  • Beoordeling: 1 /10
    N Wilts op 2-11-2020 om 14:21
    Langer dan 1 jaar klant
    Na een jaar gebruik gemaakt te hebben van de diensten van Solcon zijn we moedeloos. Steeds problemen met televisie (uiteindelijk opgezegd), het gebruik van Veilig online, na uren telefonisch contact opgelost en na veel gezeur steeds een ander modem. Het derde modem laat na eerst vier maanden goed gewerkt te hebben weer hetzelfde probleem zien. Steeds korte storingen van de WiFi verbinding op telefoons en tablet. Mail gestuurd. Na een week geen reactie, toen bleek er wat aan de instellingen veranderd te zijn en na onze reactie daarop was dat het alleen maar erger geworden was. Dit via de mail doorgegeven. Vier dagen later nog geen reactie dus maar gebeld. Half uur wachtrij en een medewerker die alleen maar zijn lijstje aan het wegstrepen was. Niet luisterde naar wat er gezegd werd en dus steeds weer een vraag stelde die ik al beantwoord had. Hij zou overleggen en terugbellen. Nee dus maar later die avond het goede bericht: het lag aan het feit dat we in het buitengebied wonen. Bijzonder als je weet dat het wifi signaal uit het modem komt. Helaas zitten we als we glasvezel willen blijven gebruiken nog 4 jaar vast aan dit bedrijf. Of terug naar voor het glasvezeltijdperk. Die €1800,-- aanlegkosten schrijven we maar af.
  • Beoordeling: 1 /10
    Wim van der Giessen op 16-10-2020 om 13:45
    Langer dan 1 jaar klant
    Drama. Echt niet meer aan te bevelen. Wegvallende internet verbinding. Wachten van van een uur bij de 'service-desk'. Laatste maanden zeer veel verstoringen. Alle apparatuur en netwerkcomponenten vervangen maar problemen blijken bij Solcon te liggen. Super vervelend allemaal. Laatste inzicht is dat het bij de lijn leverancier ligt.
    Maak al vanaf 2001 gebruik van hun diensten maar laatste half jaar maken ze er een potje van.
    Pluspunten
    • NIks, nouja, vroeger werkte het wel goed.
    Verbeterpunten
    • werkende internetverbinding opleveren.
    • bereikbare support afdeling
    • niet altijd een bandje met de melding 'er is een storing' zijn nog 10 wachtenden voor u
  • Beoordeling: 1 /10
    Armand op 30-9-2020 om 02:01
    Minder dan 1 jaar klant
    Wat een kl*tebedrijf! Heb nog geeneens glasvezel internet van hun en nu al een en al drama. Heb een tweede aansluiting op één adres aangevraagd. Dit had een zogenaamde XTR01 aansluiting moeten zijn, maar oeps... dat was Solcon vergeten aan te vragen bij Glasvezel Buitenaf. Nu wordt mij via Glasvezel Buitenaf door Solcon €1815 in mijn maag gesplitst om deze aansluiting te realiseren. Voor de duidelijkheid, ik heb destijds mijn aanvraag ingediend toen je je gratis kon intekenen op glasvezel hier. Ze blijven het feit dat ze een fout gemaakt hebben structureel ontwijken, en alleen maar herhalen dat zei niet verantwoordelijk zijn voor extra kosten die Glasvezel Buitenaf in rekening brengt. Zij maken een fout en laten de klant voor de daaruit voortvloeiende kosten opdraaien. Je krijgt alleen maar een arrogante email, betalen of geen aansluiting.
    Pluspunten
    • Absoluut geen!!!
    Verbeterpunten
    • - Organisatie
    • - Eerlijkheid
    • - Transparantie
    • - Communicatie
  • Beoordeling: 3 /10
    Joost op 21-9-2020 om 20:53
    Minder dan 1 jaar klant
    Sinds maart 2020 aangesloten op glasvezel van Gladvezel Buitenaf en had slechts keuze uit een paar verplichte providers. Gekozen voor Solcon en dit is de slechtste keuze die ik heb gemaakt. Vanaf begin allemaal problemen. De ontvangers bleken verouderd te zijn en deze werden omgewisseld voor het nieuwere type. Verder legio klachten ingediend en nu werkt de Solcon app op de IPad weer niet ivm IOS 14, geen tvgids, geen opnames terugkijken en ook geen live tv. Internetsnelheid veel te traag. Nog half jaar volhouden en snel overstappen naar KPN met gratis 4G modem voor buitengebied met een helpdesk die altijd te bereiken is, ook in het weekend. Begrijp niet dat zo’n slecht product geleverd kan worden.
    Pluspunten
    • Vriendelijke mensen, maar niet resultaatgericht.
    Verbeterpunten
    • Service en product verbeteren
  • Beoordeling: 1 /10
    Ronald op 20-9-2020 om 20:56
    Minder dan 1 jaar klant
    Wat een drama bedrijf is solcon, spijt dat we overgestapt zijn naar ze, glasvel klonk leuk maar niet met Solcon.
    Klantenservice arrogant, op 1 na, heb er al meerdere moeten aanhoren helaas, tv idd niet gebruiksvriendelijk, opnemenpakket werkt maar op een paar zenders, heb inmiddels weer kpn via adsl ernaast weer teruggenomen om tv te kijken, kosten dus dubbel maar ja ons ergeren elke avond kost meer, july 2021 kunnen we gelukkig weer van solcon af.
    In het buitengebied de schermer hadden we helaas geen andere keus.
    Pluspunten
    • Eigenlijk geen, alleen s heeft me nog netjes kunnen helpen op vragen.
    Verbeterpunten
    • Tja alles
  • Beoordeling: 4 /10
    Arthur op 8-9-2020 om 17:45
    Minder dan 1 jaar klant
    Om te huilen, tv slaat vast, opname hapert, terug kijken slaat vast, korrelige ondertiteling die zo nu en dan scherp is. Lag aan onze switch, nieuwe laten installeren 90 euro kwijt helpt niet. Nu willen ze dat ik o.a. mijn zonnepanelen uit wil zetten voor de komende tijd om te kijken of het daar aan ligt. Niet mee te praten. Stap straks gelijk over als het contract is afgelopen
    Pluspunten
    • Geen
    Verbeterpunten
    • Juiste verbinding voor tv aansluiting. Niet het probleem bij de klant leggen.
  • Beoordeling: 6 /10
    David Sülter - de Haan op 19-8-2020 om 09:29
    Minder dan 1 jaar klant
    Qua internet geweldig, qua tv ellende, het is een erg gebruiksonvriendelijk systeem
    Pluspunten
    • Internet is snel en stabiel
    Verbeterpunten
    • Tv andere interface op het tv kastje
    • Chromecast functie, het is niet meer van deze tijd om zonder te zijn.

Eerdere jaren

Vergelijk en kies de beste deal

Op Digitelevisie.nl vergelijken we gratis alle digitale tv pakketten en providers. Geef aan wat je belangrijk vindt, wij zetten dat op een rijtje. Dan kun jij gemakkelijk een keuze maken.