Alle tv-aanbieders vergelijken en bestellen
Ben Woldring
Vragen? De helpdesk is momenteel gesloten.
Wij zitten morgen vanaf 9.00 uur weer voor u klaar!
Vergelijk en kies de beste deal
Solcon

Review en beoordeling Solcon

Om je te helpen bij je keuze voor een digitale tv aanbieder die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over Solcon geven. Twijfel je nog? Lees dan de reviews over Solcon. Is Solcon je huidige digitale tv aanbieder en wil je zelf een ervaring en/of review over deze provider plaatsen? Deel deze hier met andere consumenten.

Klantervaringen

Plaats een ervaring
  • Beoordeling: 2 /10
    Hans op 2-7-2021 om 13:36
    Minder dan 1 jaar klant
    De afhandeling van de service desk en customer care is ronduit knudde.
    De oplevering van tv-dienst is nooit storingsvrij gelukt.
    Er was altijd iets aan de hand waardoor het niet werkte. De gammele tv-tuner is een drama met de koppeling naar de server van Solcon. Werkt niet via wifi dus moest er een lankabel van 20 meter door huis gelegd om tv te kijken. Andere oplossingen zijn er niet. Ondertussen betaal ik wel voor het tv-pakket geen enkele coulance.

    Vervolgens een opzegging omdat ze daarvoor de deur openzetten wanneer je dit voor 1 juli doet. Maar zelfs na 2 maal zelf en 1 x door de nieuwe provider opzeggen geeft men aan dat de nieuwe provider dit nog altijd moet doen anders zeggen ze niets op. En mag je gewoon blijven betalen. Ze willen je blijkbaar niet kwijt maar iets goeds afleveren is er niet bij.
    Pluspunten
    • De internetverbinding over glas doet het 98% prima. Heel af en toe ( volgens mijn logfile) een storing, maar meestal 's nachts waardoor weinig last.
    • Ik was de eerste week erg blij met de komst van Solon. Eindelijk snel internet. Die blijdschap was echter al na twee weken verdwenen
    Verbeterpunten
    • De mijn Solcon portal omgeving is een drama.
    • Heel vaak in storing ( eigenlijk altijd) daardoor geen inzicht in je facturen en diensten.
    • Het op zoek gaan naar alternatieve oplossingen wanneer er structureel iets niet lukt met de diensten.
    • Het in orde brengen van het overstapproces.
  • Beoordeling: 8 /10
    Jim de Boer op 26-5-2021 om 14:07
    Minder dan 1 jaar klant
    Sinds februari 2021 over op glasvezel in het buitengebied van Friesland. Fantastisch dat dit is gerealiseerd. Wij hadden via koper en bonded (XS4ALL) al 40 mbit, dus dat was niet slecht. We hebben nu 200 mbit en dat wordt ook gehaald. Had aanvankelijk niet in de gaten dat een switch beperkte tot 100 mbit. We hadden beperkte keuze uit 2 providers. Solcon lijkt het meest op wat wij hadden, maar toch zijn er beperkingen. TVbox Amino Aria 7 geeft geen toegang tot Netflix en Huawei router heeft geen dect faciliteit. We kunnen wel profiteren van Solcon (KPN) compleet. De programmatuur bij XS4ALL was ook klantvriendelijker. Wij hebben alles bekabeld.
    Overall: we hebben goed beeld en geluid en geen storingen. Geen klachten. Wij zouden graag de techniek van XS4ALL terugkrijgen. Binnen de mogelijkheden zijn we blij met Solcon!
    Pluspunten
    • Het is fantastisch dat wij in het buitengebied glasvezel hebben, al is dat niet de verdienste van Solcon.
    • Door de relatie met KPN kent Solcon ook "Solcon compleet".
    • Wij hebben storingvrije ontvangst en halen de beloofde snelheid van 200 mbit.
    Verbeterpunten
    • Wellicht waren wij erg verwend door het XS4ALL product.
    • De door Solcon geleverde Huawei router heeft geen dect faciliteit. Via een door Solcon gafaciliteerde "brug" naar een eigen FritzBox 7581, zijn alle 6 dect telefoons weer aangesloten.
    • De Amino Aria 7 en de programmatuur van Solcon, kent geen Netflix faciliteiten. Opgelost door via een switch zowel de TV box als de tv aan te sluiten, zodat Netflix als app via de tv kan worden bekeken. Een "ingewikkelde" weg.
    • Het is van belang om in een Solcon omgeving speciale switches te gebruiken, Netgear GS 105E (nadrukkelijk met de E).
  • Beoordeling: 1 /10
    E. Meu op 18-3-2021 om 17:10
    Langer dan 1 jaar klant
    Slechte ervaring met probleem oplossen
    Pluspunten
    • Vroeger veel
    • Nu ik glasvezel heb geen!
    Verbeterpunten
    • Personeel beter opleiden zodat ze weten waarover ze praten en je niet tig-keer in de wacht gezet wordt en 1 uur aan de telefoon zit
    • Als de bewijzen er zijn dat Solcon fout is, wees als Solcon dan een kerel en biedt je excuus aan
    • Adminstatie van abonnementen niet op orde zodat ik voor 2 abonnementen moet betalen
    • Als personeel niet onder 1 hoedje spelen. De persoon die ik aan de lijn had was eerst welwillend. Na de laatste keer in de wacht gezet te zijn, draaide hij om als een blad aan boom en is het gesprek beeindigd
    • Als Solcon geen gelijk krijgt, sturen ze een incassobureau op je af.
    • Dit is het resultaat als je bijna 20 jaar klant bent bij Solcon!
    • Kortom, ik ben er helemaal klaar mee met Solcon
  • Beoordeling: 1 /10
    Milko op 16-3-2021 om 19:42
    Langer dan 1 jaar klant
    Moet verplicht van coax naar glas verhuizen dus veel mail en telefoontjes om te voorkomen dat onze beide bedrijven niet zonder internet komen. Maar 2 weken voor de overstap naar glas gewoon internet afgesloten, na een klacht wordt je gewoon verteld dat men het geen storing vind maar een administratieve fout dus wachten op morgen en geen oplossing in het vooruitzicht gesteld. Wat een waardeloos bedrijf
    Pluspunten
    • Geen enkele
    Verbeterpunten
    • Alles
  • Beoordeling: 3 /10
    Hanneke op 16-2-2021 om 12:52
    Langer dan 1 jaar klant
    Heel jammer en niet te begrijpen dat solcon geen tijdelijke oplossing kan bieden voor klanten in de vorm van een dongel genoeg.
    Pluspunten
    • Als je uiteindelijk iemand aan de lijn hebt zijn het vriendelijke medewerkers.
    Verbeterpunten
    • Enorme lange wachttijden. In 14 dagen ongeveer 8 uur wachttijd met 6 keer bellen.
    • Het zou al fijn zijn om niet steeds te horen ‘dank u voor uw geduld’ want geduld had ik inmiddels niet meer.
  • Beoordeling: 2 /10
    Dicky op 27-1-2021 om 10:16
    Minder dan 1 jaar klant
    Sinds april 2020 klant in buitengebied. Dit heeft mij 1800 euro gekost.

    Vanaf dag 1 haperende wifi (meerdere keren per dag wegvallend signaal) en wisselende tv problemen.: blokkerig beeld, beeld stagneert enkele seconden, geluid valt weg. Iedere keer aan de bel getrokken.
    Echter, ze veranderen steeds van medewerker, geen vast contactpersoon. Remedie is steeds ... kastjes vervangen, doormeten, doorgeven wanneer de uitval is. Dit heb ik tig keer gedaan. Elke keer pakt een nieuwe medewerker dit op en begint het verhaal van voren af aan.
    Trage reactietijd klantenservice van weken via de mail en telefonisch elke keer minimaal half uur in de wacht.

    Ben inmiddels wanhopig. Ik heb een bedrijf aan huis en kan al 9 maanden niet bieden wat zou moeten.
    Twee keer klacht ingediend. Na ongeveer 2 weken wordt deze opgepakt door dezelfde helpdeskmedewerker die weer van voren begint met uitvraag.

    Ik heb enorm veel spijt van de overgang naar Solcon.
  • Beoordeling: 9 /10
    Dirk op 22-1-2021 om 12:04
    Langer dan 1 jaar klant
    Solcon glasvezel buitengebied
    Al een jaar klant bij Solcon via glasvezel in het buitengebied. Wij zijn zeer tevreden over Solcon haar diensten/pakket. Klantenservice vriendelijk en helpt om een oplossing te zoeken.
    Ik kan iedereen aanraden als je glasvezel hebt in het buitengebied van Glasvezel buitenaf/deltafibernetwerk naar Solcon te gaan.
    Pluspunten
    • Vriendelijke klantenservice en werkt oplossingsgericht.
    • Sneller internet en stabiel glasvezel in buitengebied.
    • Dochter van KPN
  • Beoordeling: 3 /10
    Casper de Kok op 2-1-2021 om 18:28
    Minder dan 1 jaar klant
    Wij zijn movergestapt van Ziggo naar Solcon naar 1 Gbit aan data ipv 250 Mbit bij Ziggo. Dus glasvezel is aangelegd en nu sinds vanmiddag Solcon. Bedrad komen wij niet hoger dan 290 mbit/s en met wifi 120 mbit/s
    Kortom daar waar wij meer handen verwacht valt het uiteindelijk tegen, ondanks twee wifi versterkers van Fritz!1200.
    Dus 1 jaar Solcon en dan weer terug naar Ziggo
    Pluspunten
    • Nieuwe ervaring rijer en een illusie armer
    Verbeterpunten
    • Internet snelheid, aanleggen van glasvezel door mensen die normaal Nederlands spreken en verstaan.
    • Straatwerk niet 100% hersteld,
    • Nauwelijks aanbieders die snel 1 Gbit data aanbieden
    • Allemaal dochterbedrijven van KPN, lijkt wel inteelt
  • Beoordeling: 5 /10
    G ten voorde op 27-12-2020 om 17:12
    Langer dan 1 jaar klant
    Het filter werkt voor geen meter dingen waar je een filter op wil hebben lukt niet. De kinderen kunnen overal bij. Heb hierover al zo vaak gebeld.
    Verbeterpunten
    • Filter dat moet beter wij betalen er wel voor
  • Beoordeling: 2 /10
    Visser op 3-12-2020 om 14:15
    Langer dan 1 jaar klant
    Het ISA Multimediafilter is hoogst irritant.
    Waar echt op gefilterd moet worden gebeurd niet. Doodgewone sites worden zomaar geblokkeerd. Het begint meer op censuur te lijken. Ik ben slecht te spreken over dit zogenaamde filter.
    Pluspunten
    • Geen
    Verbeterpunten
    • Richt je op zaken die echt een aanval vormen op de internet gebruikers

Eerdere jaren

Vergelijk en kies de beste deal

Op Digitelevisie.nl vergelijken we gratis alle digitale tv pakketten en providers. Geef aan wat je belangrijk vindt, wij zetten dat op een rijtje. Dan kun jij gemakkelijk een keuze maken.