Review en beoordeling Solcon

Solcon

Om je te helpen bij je keuze voor een digitale tv aanbieder die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over Solcon geven. Twijfel je nog? Lees dan de reviews over Solcon. Is Solcon je huidige digitale tv aanbieder en wil je zelf een ervaring en/of review over deze provider plaatsen? Deel deze hier met andere consumenten.

Plaats een ervaring Gemiddelde beoordeling
  1. M. Warmerdam Minder dan 1 jaar klant op 15-12-2018 om 20:10 Reageer
    • *
       
    • *
       
    •  
       
    • *
       
    Beoordeling
    We tellen af! Begin juni kunnen we overstappen. Slechter kan niet. Klantenservice onvriendelijk, ondeskundig, alles ligt aan de apparatuur die wij zelf hebben aangeschaft volgens hun. Ofwel 1 tv aansluiten, direct! En gezellig met z'n allen in de gang om wi-fi te kunnen ontvangen.
    Een serie opnemen betekent ALLE afleveringen die maar worden uitgezonden, inclusief herhalingen, worden opgenomen. En doorspoelen is al helemaal geen optie! Daarnaast nog erg duur.
    Ofwel, gewoon niet, maar dan ook nooit niet, aan beginnen.
    • Beloofde internet snelheid wordt gehaald.
    • Klantenservice
    • Wi-fi bereik
    • Huawei modem
    • Amino decoders
    • Kwaliteit
    • Opname mogelijkheden
  2. A. W. Langer dan 1 jaar klant op 12-12-2018 om 10:37 Reageer
    • *
       
    • *
       
    •  
       
    • *
       
    Beoordeling
    Zeer klantonvriendelijk
    • Als het werkt is het prettig.
    • Het 'customer care'-gedrag van Solcon is zonder twijfel eenduidig: zeer klantontvriendelijk. Ook bij mensen die al vele jaren vaste klant zijn!
    • Wachttijd aan de telefoon is 20 minuten. Is je vaste telefoonverbinding kapot door een fout bij Solcon, dan vergoeden ze niet de tijd dat je mobiel naar ze belt om dat te melden en opgelost te krijgen. In plaats daarvan kreeg ik het verwijt dat ik dan op een ander moment had moeten bellen?! Ik kreeg zelfs het (onjuiste!) verwijt dat ik als klant middels reset van de modem het probleem zelf had kunnen oplossen.
  3. A. Nijhof Langer dan 1 jaar klant op 23-11-2018 om 19:27 Reageer
    • *
       
    • *
       
    •  
       
    • *
       
    Beoordeling
    Live tv kijken is niet mogelijk. Soms is zelfs tv kijken (de opnames) ook niet mogelijk.
    Abonnement is vreselijk duur.
    Belkosten kwamen er eerst nog bij, nu is dat een vast tarief.
    We hadden XS4ALL en dan is Solcon een vreselijke domper.
    • Snel internet
    • Voeg Spotify toe!
    • Zorg ervoor dat we live tv kunnen kijken.
    • Alle herhalingen worden ook meteen meegenomen, vreselijk irritant
    • Reclameblokken kun je tijdens opname ook niet doorspoelen.
    • Tv doet het regelmatig niet.
    • Hoge prijs voor weinig kwaliteit.
    • We hopen dat XS4ALL gauw gebruik kan maken van de glasvezel!
  4. Peter Bouw Langer dan 1 jaar klant op 7-11-2018 om 10:54 Reageer
    • *
       
    • *
       
    •  
       
    • *
       
    Beoordeling
    Nooit aan beginnen. Wat een waardeloze dienstverlening. Ik heb een hoger pakket aangevraagd incl. monteur, maar nu al is mijn TV signaal eraf gegooid. Kan dus o.a.niet Championsleague Ajax en PSV zien. Veelvuldig gebeld en in de wacht gestaan, beloftes van terugbellen niet waargemaakt. Solcon erkent haar fout, maar kan pas over enkele weken (!) ..het knopje weer terug draaien. Schandalig, wat een prutsers. Ga je diep en diep schamen!
    • Kwaliteit was wel ok met weinig storingen
    • Moet ik nog wat zeggen... duidelijk toch? Zo doorgaan en het faillissement komt in zicht.
    Reacties
    Mieke op 7-11-2018 om 12:56
    Helemaal mee eens. Precies hetzelfde bij mij. Nu moet ik voor GTST naar de buren....pfff.. En oplossingen, ho maar. Kappen met Solcon!!
  5. J.Siebring Minder dan 1 jaar klant op 30-8-2018 om 18:48 Reageer
    • *
       
    • *
       
    •  
       
    • *
       
    Veelvuldig storing van tv ontvangst, opblokkende beelden, schokkerig beeld, vastlopen aminokastje. Zoals anderen hier al beschreven geeft Solcon iedere keer de schuld aan bekabelng, manier van aansluiten etc.
    Tien jaar terug dezelfde ellende gehad met dit kastje bij reggefiber, op het laatst zelfs een nieuwe tv aangeschaft en nog dezelfde ellende. Helaas zit ik nog tot mei 2019 vast aan solcon, maar dan gaan ze er definitief uit.
    Ook waardeloze klantenservice, met steeds dezelfde niet werkende oplossingen.
    • Toegeven dat deze kastjes niet werken.
  6. V. Haverkamp Langer dan 1 jaar klant op 10-8-2018 om 17:09 Reageer
    • *
       
    • *
       
    •  
       
    • *
       
    Beoordeling
    Wat een slechte internetprovider Al 7 weken zonder tv en deels ook geen internet Na veel keren bellen (min 15x) wordt het probleem bij mij neergelegd Iedere keer een ander verhaaltje Ben er helemaal klaar mee En als ik per direct op wil zeggen dan is dat een jaar Almehoela niet dus!!

    Jammer dat het via een riv
    • Helemaal niets!!!
    • Luister naar de klant!!! En neem de klant serieus!!! Dit kost je klanten
  7. G Minder dan 1 jaar klant op 23-5-2018 om 21:42 Reageer
    • *
       
    • *
       
    •  
       
    • *
       
    Beoordeling
    Wilde nog iets aan de technische dienst vragen.
    Wachttijd 40 minuten.
    Nieuwe ab ontvangen. “Ze hebben u een oude gestuurd.” Engelse ondertiteling nu wel mogelijk. Na veel geknutsel.
    Hoezo “internet voor morgen ?” Een provider die aan morgen denkt zorgt voor een ordentelijke, geteste en uitgebreide handleiding. Hetzij digitaal, hetzij gedrukt.
    Ik voorspel dat na de verplichte abonnementsperiode (het net is een gesloten net) heel veel klanten afscheid nemen van Solcon via Giessenlandennet.
    • Na uitrol in een nieuwe gemeente extra aandacht voor de klanten- klachtenservice.
  8. Wim op 17-5-2018 om 16:52 Reageer
    • *
       
    • *
       
    •  
       
    • *
       
    Beoordeling
    Drama drama
    • Niet kunnen ontdekken
    • Heb je even
  9. G. de Jonge Minder dan 1 jaar klant op 16-5-2018 om 18:44 Reageer
    • *
       
    • *
       
    •  
       
    • *
       
    Beoordeling
    Vandaag aangesloten op glasvezelnet. Nummerportering is misgegaan. Dus geen vaste telefoon. Factuur klopte niet, wordt herzien. Betrekkelijk snel contact met klantenservice (enkele minuten) .
    Geen Engelse ondertiteling bij opgenomen BBC programma’s. Wel bij rechtstreeks kijken.
    • Contractuele snelheid is correct.
    • Wachtrijmelder bij klantenservice.
    • Antieke lay out van teletekst. Lettertype uit begin computertijdperk.
    • Subtitles van BBC ook bij opgenomen programma’s zichtbaar.
  10. Jan de Koning Langer dan 1 jaar klant op 5-4-2018 om 21:14 Reageer
    • *
       
    • *
       
    •  
       
    • *
       
    De informatieknop van Solcon TV werkt niet goed. Ze erkennen dat maar zeggen dat ze geen tijd willen besteden aan de oplossing ervan. Wacht reeds meer dan een jaar daarop. Heb er gern begrip voor.
    • Rest dirnstverlening Solcon OK.
    • Gewoon luisteren naar een klant en xorgen dat datgene wat moet werken ook inderdaad werkt.
Laad meer ervaringen