Alle tv-aanbieders vergelijken en bestellen
Ben Woldring
Ook bekend van Gaslicht.com!
Solcon

Review en beoordeling Solcon

Om je te helpen bij je keuze voor een digitale tv aanbieder die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over Solcon geven. Twijfel je nog? Lees dan de reviews over Solcon. Is Solcon je huidige digitale tv aanbieder en wil je zelf een ervaring en/of review over deze provider plaatsen? Deel deze hier met andere consumenten.

Klantervaringen

Plaats een ervaring
  • Beoordeling: 1 /10
    Tim op 17-7-2019 om 21:18
    Langer dan 1 jaar klant
    Solcon reageert niet op mijn verzoek om hun diensten op te zeggen. Een jaar geleden waren wij in ons nieuwbouwhuis verplicht om voor Solcon te kiezen (of weken te wachten tot ook anderen konden/mochten leveren). De hoge prijs namen we maar voor lief... immers adverteerde de site met een welkoms korting. Omdat het nieuwbouw was en ik belde ipv via de site verviel blijkbaar de welkomskorting. Toen daarna ook nog eens de tv service zwaar tegen viel zijn we de dagen gaan tellen tot we mochten overstappen. Hoewel op ons opzegverzoek niet wordt gereageerd, hebben we binnenkort toch alvast een andere provider over de draden lopen. Solcon is een naar bedrijf, dus nogmaals: ik wil z.s.m. OPZEGGEN! Bel me, zoals verzocht via uw "service" pagina.
    Pluspunten
    • Er zijn godzij dank ook andere providers
    Verbeterpunten
    • Stop gewoon
  • Beoordeling: 1 /10
    Wijnbergen op 16-7-2019 om 13:02
    Langer dan 1 jaar klant
    Beloven veel maar mag niets kosten.
    Verouderde apparatuur, slechte WiFi.
    WiFi valt vaak uit.
    Tv zenders terug kijken werkt niet naar behoren.
    Na een tijdje slaat hij vast en kun je de film oid weer van voor af aan bekijken.
    Klantenservice houd je aan het lijntje en vertikt andere apparatuur op te sturen ondanks het niet werkt.
    Na maanden een schadevergoeding geeist maar word afgewezen voor hele andere punten!?!?
    WAARDELOOS!!!!
    Niet mee in zee gaan........
    Pluspunten
    • Kan er geen bedenken.....
    Verbeterpunten
    • Luister naar de klant.
    • Update jullie randapparatuur.
    • Los problemen laagdrempelig op.
    • Als klant vraagt voor een vergoeding, kijk hoevaak deze klant al contact op heeft genomen en als het probleem nog niet is opgelost.......keer uit!!!
  • Beoordeling: 1 /10
    Alet Niessen op 16-3-2019 om 21:55
    Minder dan 1 jaar klant
    Sinds 2 weken solcon
    NOG NOOIT ZOIETS SLECHTS MEE GEMAAKT
    Kost een vermogen om het aan te laten leggen en het werkt echt voor geen meter
    Terugkijken, hapert of loopt vast
    Internet echt niet sneller en WiFi zelfs bij vol bereik supertraag in huis
    Al diverse nieuwe aansluitingen op advies aangeschaft
    Na nog meer geld armer echt geen verbetering
    KORTOM SUPER WAARDELOOS
    Pluspunten
    • Geen een
    Verbeterpunten
    • Alles
  • Beoordeling: 2 /10
    R op 14-3-2019 om 20:06
    Langer dan 1 jaar klant
    Loopt vaak vast. Je kunt niet goed terug kijken. Zelfs opgenomen programma's blijven soms haken
  • Beoordeling: 1 /10
    David op 20-2-2019 om 21:07
    Langer dan 1 jaar klant
    Bedrijf is telefonisch en per mail onbereikbaar. Wi-Fi is zeer instabiel en sinds gisteren werkt tv helemaal niet meer.
    Pluspunten
    • Geen
    Verbeterpunten
    • Eerst maar eens reageren
  • Beoordeling: 1 /10
    M. Warmerdam op 15-12-2018 om 20:10
    Minder dan 1 jaar klant
    We tellen af! Begin juni kunnen we overstappen. Slechter kan niet. Klantenservice onvriendelijk, ondeskundig, alles ligt aan de apparatuur die wij zelf hebben aangeschaft volgens hun. Ofwel 1 tv aansluiten, direct! En gezellig met z'n allen in de gang om wi-fi te kunnen ontvangen.
    Een serie opnemen betekent ALLE afleveringen die maar worden uitgezonden, inclusief herhalingen, worden opgenomen. En doorspoelen is al helemaal geen optie! Daarnaast nog erg duur.
    Ofwel, gewoon niet, maar dan ook nooit niet, aan beginnen.
    Pluspunten
    • Beloofde internet snelheid wordt gehaald.
    Verbeterpunten
    • Klantenservice
    • Wi-fi bereik
    • Huawei modem
    • Amino decoders
    • Kwaliteit
    • Opname mogelijkheden
  • Beoordeling: 1 /10
    A. W. op 12-12-2018 om 10:37
    Langer dan 1 jaar klant
    Zeer klantonvriendelijk
    Pluspunten
    • Als het werkt is het prettig.
    • Het 'customer care'-gedrag van Solcon is zonder twijfel eenduidig: zeer klantontvriendelijk. Ook bij mensen die al vele jaren vaste klant zijn!
    Verbeterpunten
    • Wachttijd aan de telefoon is 20 minuten. Is je vaste telefoonverbinding kapot door een fout bij Solcon, dan vergoeden ze niet de tijd dat je mobiel naar ze belt om dat te melden en opgelost te krijgen. In plaats daarvan kreeg ik het verwijt dat ik dan op een ander moment had moeten bellen?! Ik kreeg zelfs het (onjuiste!) verwijt dat ik als klant middels reset van de modem het probleem zelf had kunnen oplossen.
  • Beoordeling: 1 /10
    A. Nijhof op 23-11-2018 om 19:27
    Langer dan 1 jaar klant
    Live tv kijken is niet mogelijk. Soms is zelfs tv kijken (de opnames) ook niet mogelijk.
    Abonnement is vreselijk duur.
    Belkosten kwamen er eerst nog bij, nu is dat een vast tarief.
    We hadden XS4ALL en dan is Solcon een vreselijke domper.
    Pluspunten
    • Snel internet
    Verbeterpunten
    • Voeg Spotify toe!
    • Zorg ervoor dat we live tv kunnen kijken.
    • Alle herhalingen worden ook meteen meegenomen, vreselijk irritant
    • Reclameblokken kun je tijdens opname ook niet doorspoelen.
    • Tv doet het regelmatig niet.
    • Hoge prijs voor weinig kwaliteit.
    • We hopen dat XS4ALL gauw gebruik kan maken van de glasvezel!
  • Beoordeling: 1 /10
    Peter Bouw op 7-11-2018 om 10:54
    Langer dan 1 jaar klant
    Nooit aan beginnen. Wat een waardeloze dienstverlening. Ik heb een hoger pakket aangevraagd incl. monteur, maar nu al is mijn TV signaal eraf gegooid. Kan dus o.a.niet Championsleague Ajax en PSV zien. Veelvuldig gebeld en in de wacht gestaan, beloftes van terugbellen niet waargemaakt. Solcon erkent haar fout, maar kan pas over enkele weken (!) ..het knopje weer terug draaien. Schandalig, wat een prutsers. Ga je diep en diep schamen!
    Pluspunten
    • Kwaliteit was wel ok met weinig storingen
    Verbeterpunten
    • Moet ik nog wat zeggen... duidelijk toch? Zo doorgaan en het faillissement komt in zicht.
    Reacties
    Mieke op 7-11-2018 om 12:56
    Helemaal mee eens. Precies hetzelfde bij mij. Nu moet ik voor GTST naar de buren....pfff.. En oplossingen, ho maar. Kappen met Solcon!!
  • J.Siebring op 30-8-2018 om 18:48
    Minder dan 1 jaar klant
    Veelvuldig storing van tv ontvangst, opblokkende beelden, schokkerig beeld, vastlopen aminokastje. Zoals anderen hier al beschreven geeft Solcon iedere keer de schuld aan bekabelng, manier van aansluiten etc.
    Tien jaar terug dezelfde ellende gehad met dit kastje bij reggefiber, op het laatst zelfs een nieuwe tv aangeschaft en nog dezelfde ellende. Helaas zit ik nog tot mei 2019 vast aan solcon, maar dan gaan ze er definitief uit.
    Ook waardeloze klantenservice, met steeds dezelfde niet werkende oplossingen.
    Verbeterpunten
    • Toegeven dat deze kastjes niet werken.