Alle tv-aanbieders vergelijken en bestellen
Ben Woldring
Vragen? De helpdesk is momenteel gesloten.
Wij zitten morgen vanaf 9.00 uur weer voor u klaar!
Vergelijk en kies de beste deal

Ziggo ziet het levenslicht

Ziggo. De naam zegt de meeste mensen nu nog niets, maar vanaf vandaag bedient het nieuwe bedrijf circa 3,3 miljoen huishoudens in Nederland van televisie, internet en telefonie. Het bedrijf komt voort uit de fusie van @Home, Casema en Multikabel.

Nieuwe naam
Om uit te stralen dat zij samen een nieuw telecombedrijf vormen, is gekozen voor een compleet nieuwe naam.  Maar hoe kwam zij tot die nieuwe naam? Daarvoor heeft de kabelreus een adviesbureau in de arm genomen. Naar eigen zeggen zijn er veel opmaakmogelijkheden met deze naam en heeft hij een 'plezierige, zachte en emotionele beeldklank.' Een naam zoeken is tegenwoordig niet makkelijk, want als je een keer of drie via Google uitzoekt of iemand anders die naam heeft dan wordt ìe al geclaimd. Een woordvoerder van Ziggo geeft toe dat 'je aan deze naam moet wennen, maar dat geldt voor elke nieuwe naam.'

Mailadressen
Bestaande internetklanten van de drie gefuseerde bedrijven hoeven niet te vrezen dat hun bestaande mailadressen moeten worden aangepast. De extensies die nu worden gebruikt, blijven bestaan. Daarnaast wordt de extensie iggo.nl aangeboden en komt Ziggo speciaal voor jeugdige internetgebruikers met fantasy-extensies. 

Klantenservice
Om de band met de klant te verstevigen, worden de diensten klantondersteuning gevestigd in de verschillende regio’s waar het bedrijf actief is. In Utrecht ontstaat “een kleine centrale locatie”, maar de focus zal liggen op de regio. De drie bedrijven hebben hun grote kantoren in Alkmaar, Den Haag, Arnhem en Groningen en verder heel veel regionale kantoren. Callcenters regelt Ziggo zelf en in het zuiden van Nederland wordt nog een vierde eigen callcentrum opgebouwd.  @Home had het uitbesteed aan een ander bedrijf. Bellen naar het klantenservicenummer 0900-1884 kost 10 cent per minuut.

Kabelreus Ziggo gaat het opnemen tegen KPN, Tele2 en de overige kabelbedrijven zoals UPC. De twee eigenaren, de Engels/Amerikaanse investeringsmaatschappijen Cinven en Warburg Pincus, staan garant voor de miljoenen aan investeringen in de netwerken en nieuwe producten en diensten.

Reclamegeweld
Vanaf vandaag barst het reclamegeweld los, bijvoorbeeld met een twee minuten durende tv-spot. Die commercial blijft nog wat geheimzinnig, pas op het allerlaatst heeft de kijker door dat het iets met telecom van doen heeft, maar daar is bewust voor gekozen.

 

Gepubliceerd: vrijdag 16 mei 2008
Geactualiseerd: vrijdag 24 januari 2020

Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.

Laatste nieuws

Vergelijk en kies de beste deal

Op Digitelevisie.nl vergelijken we gratis alle digitale tv pakketten en providers. Geef aan wat je belangrijk vindt, wij zetten dat op een rijtje. Dan kun jij gemakkelijk een keuze maken.