Alle tv-aanbieders vergelijken en bestellen
Ben Woldring
Vragen? De helpdesk is momenteel gesloten.
Wij zitten maandag vanaf 9.00 uur weer voor u klaar!
Vergelijk en kies de beste deal

Ziggo verliest klanten totaalpakketten aan KPN

door Jeanet Woldring

Ziggo, als grootste kabelaanbieder van alles-in-een pakketten, verliest voor het eerst internetklanten. KPN wint juist terrein dankzij de groei van glasvezelklanten. Dat concludeert marktonderzoeker Telecompaper op basis van cijfers over het tweede kwartaal van dit jaar. De prijs blijkt het zwaarst te wegen wanneer consumenten alles-in-1 pakketten vergelijken.

Klantenverlies Ziggo: - 11.000

In het tweede kwartaal verloor Ziggo 11.000 klanten. Het bedrijf, dat vorig jaar ontstond uit de fusie tussen UPC en Ziggo,  Ziggo blijft wel de grootste breedbandaanbieder in Nederland met een marktaandeel van 46,3 procent.

KPN wint terrein: + 31.000

KPN, inclusief Telfort en XS4ALL, staat met een marktaandeel van 40,4 procent op de tweede plaats. Dit is 0,3 procentpunt meer dan in het eerste kwartaal, dankzij een groei van 31.000 breedbandklanten. De groei kwam vooral door glasvezel. Het aantal DSL-klanten liep terug. De onderzoekers verwachten dat, ondanks een steeds meer verzadigde markt, breedband in 2015 zal blijven groeien met zo'n 2,3 procent.

4,6 miljoen huishoudens alles-in-1 pakket

Meer dan 4,6 miljoen huishoudens hebben een alles-in-een pakket en nemen daarmee vast internet, tv en vaste telefonie af bij dezelfde provider. Dit komt neer op ruim zes op de tien huishoudens. Ook kleinere aanbieders, zoals Caiway, Delta en XS4ALL, hebben hun marktaandeel afgelopen jaar licht zien oplopen.

Prijs weegt het zwaarst

Uit onderzoek van Telecompaper blijkt verder dat de maandelijkse kosten voor consumenten het zwaarst wegen wanneer zij een keuze maken tussen de verschillende providers. Vier op de tien geeft aan vooral daar naar te kijken. De betrouwbaarheid van de breedbandverbinding en het imago van de aanbieder worden echter ook steeds belangrijker.

Alles-in-1 vergelijken?

Gepubliceerd: maandag 24 augustus 2015

Jeanet Woldring
Jeanet Woldring Algemeen directeur

Jeanet Woldring is ruim 20 jaar als directeur verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken. Ze is eindredacteur van de content, nieuws- en persberichten op de Bencom websites. Jeanet is gespecialiseerd in het onafhankelijk vergelijken van telecom, energie en verzekeringen voor zowel de zakelijke als consumentenmarkt. Door jarenlange ervaring heeft ze een brede kennis van de ontwikkeling van deze geliberaliseerde markten en schrijft er ook regelmatig over.

Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.

Laatste nieuws

Vergelijk en kies de beste deal

Op Digitelevisie.nl vergelijken we gratis alle digitale tv pakketten en providers. Geef aan wat je belangrijk vindt, wij zetten dat op een rijtje. Dan kun jij gemakkelijk een keuze maken.