Alle tv-aanbieders vergelijken en bestellen
Ben Woldring
Vragen? De helpdesk is momenteel gesloten.
Wij zitten morgen vanaf 9.00 uur weer voor u klaar!
Vergelijk en kies de beste deal

Ziggo schrikt van klachten

Het Consumentenbond-meldpunt ‘Ziggo’ ontving in twee dagen achtduizend klachten over het gefuseerde kabelbedrijf. Dat is meer dan het vorige record dat op naam van Vista staat.

Internetverbinding en bereikbaarheid klantenservice
Met behulp van het meldpunt inventariseert de Consumentenbond de aard van de klachten. Het grootste probleem blijkt de internetverbinding te zijn. De bereikbaarheid van de klantenservice moet het ook ontgelden. Twintig minuten in de wacht staan blijkt niet ongewoon. In 16 procent moesten bellers zelfs langer dan een uur wachten. Bovendien zou 62 procent van de klachten niet verholpen zijn.

Ziggo producten lopen harder dan verwacht
Een woordvoerder van Ziggo reageert geschokt als hij het aantal klachten hoort. Het bedrijf is geconfronteerd met veel meer telefoontjes en klachten dan vooraf ingeschat. De meeste nieuwe producten die aangeboden worden, gaan drie keer harder over de toonbank dan gedacht en al die mensen bellen ook.

Helpdesk nu lokaal tarief
Ziggo heeft naar eigen zeggen de meeste technische problemen opgelost en stort zich nu met man en macht op het wegwerken van achterstanden. Er worden extra diensten gedraaid, extra mensen ingezet en er wordt in de weekenden gewerkt. De wachttijd van de technische hulpdienst is gemiddeld elf minuten terwijl dat voorheen minder dan een minuut was. Het kabelbedrijf heeft het tarief van de telefonische klantenservice aangepast: van 10 cent per minuut naar lokaal tarief. Ook KPN, die destijds te kampen had met problemen op het gebied van InternetPlusBellen, verlaagde het helpdesktarief. Sinds 1 juli 2007, toen de problemen onder controle waren, geldt voor telefoontjes naar de klantenservice van KPN weer het normale tarief van 10 cent per minuut.

Ziggo Alles-in-1
De nieuwe producten zijn de Alles-in -1 pakketten waarbij je digitale tv, internet en telefonie in 1 pakket krijgt en daarmee veel voordeliger uit bent. Wie nu zo'n pakket online bestelt, krijgt een digitale ontvanger cadeau en het startpakket Digitale Televisie. Ook is de installatie door een monteur gratis. Bovendien is het bellen naar andere telefonie-abonnees van Ziggo kosteloos.

Gepubliceerd: vrijdag 13 juni 2008

Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.

Laatste nieuws

Vergelijk en kies de beste deal

Op Digitelevisie.nl vergelijken we gratis alle digitale tv pakketten en providers. Geef aan wat je belangrijk vindt, wij zetten dat op een rijtje. Dan kun jij gemakkelijk een keuze maken.