Alle tv-aanbieders vergelijken en bestellen
Ben Woldring
Vragen? De helpdesk is momenteel gesloten.
Wij zitten straks vanaf 9.00 uur weer voor u klaar!
Vergelijk en kies de beste deal

Ziggo en UPC naar rechter om reclame Tele2

Ziggo en UPC spannen op 6 augustus een kort geding aan om de reclamecampagne van Tele2 stop te zetten. Tele2 adverteert met een prijs van 5 euro voor het onlangs gelanceerde analoge tv-aanbod.  Het kort geding dient in Den Haag.

Tele2 zou in reclameuitingen niet voldoende duidelijk maken dat deze prijs alleen geldt in een totaalpakket met digitale tv, internet en telefonie. Het bedrijf is nu alleen wederverkoper van het analoge signaal. 

In min of meer vergelijkbare zaken werd UPC (onder meer door KPN en Tele2) gedwongen om tarieven te vermelden inclusief het standaardpakket. Tele2 zegt de procedure met vertrouwen tegemoet te zien. 

Telecompaper schrijft in een commentaar dat het de kabelbedrijven vooral gaat om de prijsstelling. "Door aan analoge TV een waarde te ‘hangen’ van 5 euro, zet Tele2 het product neer als iets waar de kabelbedrijven al jaren veel te veel voor vragen. Digitale TV is sterk in opkomst en analoge TV neemt sterk af. Daarmee is het belang van analoge TV niet afgeschreven. Immers in een zeer groot aantal huishoudens staat op andere plekken dan in de woonkamer nog TV’s die het moeten doen met een analoog signaal. Het gevaar voor de kabelbedrijven – die wel analoge televisie als losstaand product verkopen – is dat de consument voor enkel analoog signaal niet meer dan 5 euro wil betalen. Het zal UPC en Ziggo vooral gaan om deze prijsstelling, die onder de kostprijs van Tele2 ligt."
 

Gepubliceerd: vrijdag 6 augustus 2010
Geactualiseerd: donderdag 28 mei 2020

Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.

Laatste nieuws

Vergelijk en kies de beste deal

Op Digitelevisie.nl vergelijken we gratis alle digitale tv pakketten en providers. Geef aan wat je belangrijk vindt, wij zetten dat op een rijtje. Dan kun jij gemakkelijk een keuze maken.