Alle tv-aanbieders vergelijken en bestellen
Ben Woldring
Vragen? De helpdesk is momenteel gesloten.
Wij zitten straks vanaf 9.00 uur weer voor u klaar!
Vergelijk en kies de beste deal

Voetbalkanaal uit Caiw premium en TMF kanalen erin

Met ingang van 6 september voegt CAIW vier nieuwe digitale kanalen van MTV Networks toe aan haar digitale pakket. Per 1 september is het voetbalkanaal verdwenen uit het Premiumpakket. 

De zenders die toegevoegd worden zijn TMF PURE, TMF NL en TMF PARTY alsmede de kinderzender Nick Jr. De vier zenders zijn de eerste maand ter kennismaking door iedereen digitaal te zien in het Basis pakket van CAIWAY RTV. Vanaf 1 oktober zijn de kanalen alleen te ontvangen door kijkers met een abonnement op het Premium pakket.

TMF Pure is een urban muziekzender, gespecialiseerd in r&b, soul, Noord-Afrikaanse hits, Turkse pop en nog veel meer. Met z'n multiculturele programmering mikt de zender op een doelgroep van 13 t/m 24 jarigen. TMF NL toont uitsluitend Nederlandse producties met toppers als Kane, Anouk en Blof, maar ook Hollandse hits van Frans Bauer en Marianne Weber en nieuw talent. Doelgroep zijn 20 t/m 55 jarigen. Dance, trance, disco is het aanbod van TMF PARTY, dat een meer discominded publiek (van 16 t/m 34 jaar) aanspreekt. Speciaal voor kinderen is er dan nog Nick Jr. Deze kinderzender biedt programma's voor kinderen van 2 t/m 7 jaar. Alle zenders zijn zeven dagen per week, 24 uur per dag te zien vanaf 6 september. Vanaf 1 oktober is ontvangst alleen mogelijk voor kijkers met een Premium abonnement.

Directeur Aart Verbree is van mening dat met deze kanalen het huidige aanbod van het Premium pakket verrijkt wordt. "Specifiek Nederlandse kanalen zoals deze stimuleren de groei van de digitale kabeltelevisiemarkt in ons land.” 

Het verdwenen voetbalkanaal (tegenwoordig sportkanaal geheten) is vanaf nu onderdeel van Canal+ dat per maand €19,90 kost bij CAIW. Het Premiumpakket kost maandelijks €6,90 bovenop de prijs van het basispakket. Caiway-klanten die puur vanwege het voetbal een abonnement hebben genomen op het premiumpakket, kunnen volgens De Graaf van CAIW rekenen op een coulante regeling, zo meldt het AD.

Caiw zit met het schrappen van het voetbalkanaal enorm in zijn maag, maar kan er niks aan doen volgens het dagblad. De Graaf: 'Het voetbalkanaal is van Chello Media. We hadden een contract van een jaar en UPC, de eigenaar van Chello, heeft het Champions League voetbal nu ondergebracht bij Canal+ en daarvan kunnen wij niet apart het voetbal kopen en doorgeven. Canal+ is een format met een compleet pakket van onder meer sport, films.'"
  
Volgens het kabelbedrijf is het aantal digitale kijkers deze zomer gegroeid naar circa 60.000. Daarmee is driekwart van de abonnees overgestapt op het digitale aanbod van CAIWAY. Deze groei zou het gevolg van de actie ‘Allemaal Digitaal’ waarbij abonnees tegen een bijdrage in de verzendkosten een gratis ontvanger konden aanvragen.

Gepubliceerd: vrijdag 2 september 2005

Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.

Laatste nieuws

Vergelijk en kies de beste deal

Op Digitelevisie.nl vergelijken we gratis alle digitale tv pakketten en providers. Geef aan wat je belangrijk vindt, wij zetten dat op een rijtje. Dan kun jij gemakkelijk een keuze maken.