Stipte en Fiber overgenomen door M7 Group

door Jeanet Woldring (2 reacties)

stipte.giffiber.gifStipte en Fiber Nederland zijn op 28 september overgenomen door M7 Group. Daarmee breidt het Luxemburgse bedrijf zijn activiteiten in Nederland verder uit. De bedrijven zullen worden samengevoegd met Online.nl, meldt het bedrijf aan Telecompaper. De overname zorgt voor klanten vanStipte en Fiber niet voor merkbare veranderingen omdat alle bedrijfsactiviteiten, inclusief het personeel, zijn overgenomen. 

M7 Group in Nederland

online.gifM7 Group is in Nederland actief met de aanbieders Canal Digitaal en Online.nl. Canal Digitaal levert tv-diensten via de satelliet en voegt daar sinds enige tijd ook interactieve tv-diensten via internet aan toe. Online.nl levert via de netwerken van KPN alles-in-1 diensten bestaande uit tv, internet en telefonie. Onlangs maakt Online.nl bekend vanaf 1 november over te stappen naar Canal Digitaal als leverancier voor haar televisiedienst.

Drie miljoen klanten

In totaal bedient M7 Group S.A. ruim 3 miljoen klanten, ook met de merken TV Vlaanderen en TéléSAT in België, AustriaSAT en HD Austria in Oostenrijk en Skylink in Tsjechië en Slowakije. Volgens Telecompaper's rapport over de breedbandmarkt heeft M7 aan het einde van het tweede kwartaal 2017 rond de 160.000 breedbandklanten via Online.nl. Het aantal breedbandklanten van Fiber (inclusief Stipte dat begin 2016 werd overgenomen door Fiber NL) wordt geschat tussen de 35 en 40.000.

Samenvoegen met Online.nl

M7 Groep gaat Stipte en Fiber Nederland samenvoegen met Online.nl. De beide aanbieders zijn onder meer op de glasvezelnetwerken van CIF actief met het aanbieden van triple play-diensten.

Jeanet Woldring

Algemeen directeur
Erwin Boogert
Ik ben Jeanet, vanaf 2000 werkzaam als directeur voor Bencom, het bedrijf achter Gaslicht.com en Energiewereld.nl. In het Noord-Groningse Usquert is het allemaal begonnen met Bellen.com. Mijn passie is een bijdrage te leveren aan de beste vergelijkingssites op het gebied van telecom, internet, energie, hotelbranche en verzekeringen. Onafhankelijkheid, betrouwbaarheid en transparantie is mijn credo.

Reacties (2)

Geplaatst door: Bernie

fiber klanten hebben wel degelijk last van deze overname. Zit nu al minstens 5 dagen zonder internet en telefoon omdat onder het mom van netwerk verbetering een aanpassing gedaan is door Fiber. De aaanpassing is volgens de eigen helpdesk nodig vanwege de overname door M7. Ik heb geen zicht in het aantal klanten dat problemen ondervindt van deze netwerk aanpassing. Zou mooi zijn als iemand dat onderzocht.

Geplaatst door: Wim

Is de acm aan het slapen, nog minder marktwerking en concurrentie.

Reageren

  • *
     
  • *
    Je e-mailadres wordt niet getoond op de website, en je ontvangt geen ongevraagde e-mail
     
  •  
    optional