Alle tv-aanbieders vergelijken en bestellen
Ben Woldring
Vragen? Wij zijn vandaag bereikbaar tot 20.00 uur
Vergelijk en kies de beste deal

Ruim 70 procent heeft digitaal tv abonnement

door Jeanet Woldring

De digitale trend in televisieland zet door: ruim 70% van de Nederlandse televisieabonnees heeft een digitaal abonnement. Ziggo blijft de grootste speler, maar kleinere spelers zoals Tele2 winnen terrein. Dat meldt toezichthouder Opta op basis van de structurele marktmonitor.

In het eerste kwartaal van dit jaar is het aantal televisieabonnementen licht gestegen. De digitale trend zet door: ruim 70% van de Nederlandse televisieabonnees heeft een digitaal abonnement. Ziggo blijft de grootste speler, gevolgd door UPC en KPN. UPC verliest marktaandeel -zakte onder de 25 procent- terwijl KPN en kleinere nieuwe spelers zoals Tele2 meer grip op de markt krijgen.

De Nederlandse tv-markt had aan het eind van het eerste kwartaal een omvang van 7,5 miljoen aansluitingen. Daarvan betreffen er 2,3 miljoen enkel analoge kabel, 3 miljoen digitale+analoge kabel en 2,2 miljoen overige aansluitingen (digitale ether, digitale satelliet, IPTV over DSL, glasvezel).

Gepubliceerd: donderdag 25 augustus 2011

Jeanet Woldring
Jeanet Woldring Algemeen directeur

Jeanet Woldring is ruim 20 jaar als directeur verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken. Ze is eindredacteur van de content, nieuws- en persberichten op de Bencom websites. Jeanet is gespecialiseerd in het onafhankelijk vergelijken van telecom, energie en verzekeringen voor zowel de zakelijke als consumentenmarkt. Door jarenlange ervaring heeft ze een brede kennis van de ontwikkeling van deze geliberaliseerde markten en schrijft er ook regelmatig over.

Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.

Laatste nieuws

Vergelijk en kies de beste deal

Op Digitelevisie.nl vergelijken we gratis alle digitale tv pakketten en providers. Geef aan wat je belangrijk vindt, wij zetten dat op een rijtje. Dan kun jij gemakkelijk een keuze maken.