Tele2 Internet Basis en TV Light

Onbeperkt internetten met een snelheid tot 60 mb/s. Met interactieve TV kijk je overal in en om het huis naar de tv met de Online TV app. En je kunt kiezen uit 2 varianten - Light en Basis.
Specificaties
TV-zenders
Radio-zenders
Berekening
Klantervaringen
Algemeen
Type pakket
Internet en Televisie
Prijs per maand (excl. korting)
€ 38,00
Actie
6 maanden € 4 korting + 12 maanden € 3 korting
Eenmalige kosten
€ 30,00
Totaal 1e jaar
Contractduur
12 maanden
Opzegtermijn
30 dagen
Internet
Downloadsnelheid
60 Mb
Uploadsnelheid
10 Mb
Type verbinding
DSL
Aantal e-mailboxen
4
Max. grootte mailbox
30 MB
IPv6 ondersteuning
Ongeschikt, IPv4 adres is een niet-vast publiek-adres
Aliassen per e-mailbox
1
Max. ruimte eigen website
20 MB
Aantal vaste IP adressen
Dynamisch toegekend
Maandelijkse downloadlimiet
Fair Use Policy
Netwerk
TELE2
Webmail

Virusscan op mail

Spamfilter op mail

Nieuwsgroepen

Subdomein mogelijk

Aangesloten bij Geschillencommissie

Modem
gratis
Draadloos modem
Draadloos modem
Internetbeveiliging
- optioneel -
€ 4,00 per maand
1 maand € 4,00 korting
€ 4,00 per maand
1 maand € 4,00 korting
Verbindingsset
- optioneel -
€ 50,00 eenmalig
1 Verbindingsset
€ 50,00 eenmalig
1 Verbindingsset
Verbindingsset 2
- optioneel -
€ 100,00 eenmalig
2 Verbindingssets
€ 100,00 eenmalig
2 Verbindingssets
Monteur
- optioneel -
€ 69,95 eenmalig
Installatie door monteur - Achteraf te bestellen
€ 69,95 eenmalig
Installatie door monteur - Achteraf te bestellen
Televisie
Aantal televisiezenders
34
Aantal televisiezenders in HD
19
Aantal radiozenders
40
Interactieve TV

Max. aantal TV-ontvangers
2
Kosten extra TV-ontvanger
€ 3,00
TV-ontvanger informatie
Je kunt een derde en vierde tv aansluiten via Digitenne voor € 10 per maand, per aansluiting.
Live pauzeren

Opnemen

Begin gemist

TV app

On Demand kijken

Programma gemist

Ontvanger
gratis
TV app
gratis
Online TV zit standaard bij het abonnement voor Interactieve TV. Met Online TV kijk je overal in en om huis naar je favoriete TV-zenders. Je kunt de app downloaden in de App Store of via Google Play.
Online TV zit standaard bij het abonnement voor Interactieve TV. Met Online TV kijk je overal in en om huis naar je favoriete TV-zenders. Je kunt de app downloaden in de App Store of via Google Play.
Extra TV-ontvanger (upgrade) met opnemen & Pauzeren
- optioneel -
€ 3,00 per maand
Live opnemen en pauzeren
€ 3,00 per maand
Live opnemen en pauzeren
Tweede aansluiting
- optioneel -
€ 3,00 per maand
€ 3,00 per maand
Overzicht van radiozenders in dit pakket
Binnenlands
100% NL
Arrow Classic Rock
BNR Nieuwsradio
Classic FM
FunX
L1 Radio
NPO 3FM
NPO radio 1
NPO Radio 2
NPO Radio 4
NPO Radio 5
NPO Soul & Jazz
Omroep Brabant
Omroep Fryslân Radio
Omroep Zeeland
Q-music
Radio 10 Gold
Radio 538
Radio Decibel
Radio Drenthe
Radio Flevoland
Radio Gelderland
Radio M Utrecht
Radio Noord
Radio Noord-Holland
Radio Oost
Radio Rijnmond
Radio Veronica
Radio West
Sky Radio
Slam FM
Sublime FM
Buitenlands
BBC World Service Europe
Klara
MNM
Studio Brussel
VRT Radio 1
VRT Radio 2
WDR 3 Radio
Actie
6 maanden € 4 korting + 12 maanden € 3 kortingOverzicht totaalkosten
Specificatie totale kosten | Per maand | Eenmalig | Totaal jaar 1 |
---|---|---|---|
Internet Basis & TV Light | € 38,00 | € 456,00 | |
6 maanden € 4,00 korting | − € 4,00 | − € 24,00 | |
12 maanden € 3,00 korting | − € 3,00 | − € 36,00 | |
Online TV | gratis | ||
HD-ontvanger | gratis | ||
Aansluitkosten | € 30,00 | € 30,00 | |
Draadloos modem | gratis | ||
Totale kosten | € 33,00 | € 30,00 | € 426,00 |
Plaats een ervaring
Gemiddelde beoordeling
-
BeoordelingSinds een aantal maanden ben ik klant van Tele2 voor Internet en interactieve TV.
Ook sinds de start hiervan werkt het hele pakket niet naar behoren, problemen;
- Internetsnelheid wordt niet gehaald, blijft rond de 20Mbit hangen.
- Internetverbinding is niet stabiel, ongeveer elke week een modem herstart nodig om de verbinding werkbaar te houden.
- Afstandsbediening interactieve TV ontvanger werkt niet naar behoren, ik moet regelmatig binnen 1 meter van de ontvanger gaan staan om deze te kunnen bedienen.
- Interactieve TV ontvanger werkt enorm traag.
- Beeld van de interactieve TV gaat regelmatig 1-2 seconden op zwart en speelt vervolgens weer verder.
In eerste instantie ben ik hier zelf mee aan de slag gegaan. Aangezien ik zelf werkzaam ben in de IT is deze digitale wereld mij niet onbekend. Alles zit aangesloten met bijgeleverde spullen en het modem bijvoorbeeld op de eerste/hoofd aansluiting binnen. Het resultaat is hetzelfde.
Vervolgens veel, heel veel, contact gehad met de Tele2 helpdesk, hier ben ik uren en uren mee bezig geweest. Alles nagelopen, verschillende controles gedaan en verschillende afdelingen gesproken. Ik ben inmiddels aan mijn tweede interactieve TV ontvanger bezig en mijn derde afstandsbediening. Ook is er een KPN monteur langs geweest om de hele situatie na te kijken en ook nog een keer opnieuw aan te sluiten.
Dit even aangezien, maar al snel bleek dat het resultaat nog steeds hetzelfde was, een geheel wat niet werkt zoals het zou moeten werken. Enorm frustrerend, ik betaal wel gewoon voor deze diensten, heel veel tijd in gestoken en we komen geen steek verder.
Vervolgens maar weer contact opgenomen met de Tele2 helpdesk en aangegeven dat ik er nu klaar mee ben, dit gaat te lang duren, alles is nu meerdere keren getest en geprobeerd, zowel op afstand als op lokatie, dit gaat geen succes worden. Wonderbaarlijk begint de trein weer van voor af aan met checks via verschillende afdelingen enzovoorts.
Na dit hele traject ben ik het vertrouwen in Tele2 volledig kwijt op alle fronten, dat het pakket ooit naar behoren gaat werken en de service en klantgerichtheid van de helpdesk.- Het is iets goedkoper dan Ziggo, waar ik nu vandaan kwam. Dit kleine verschil in kosten gaat voor mij nooit meer een reden zijn om de overstap te maken.
- - De apparatuur, interactive TV ontvanger en modem, is zowel hardwarematig als softwarematig geen goede kwaliteit.
- - Verbindingen. Waar KPN 40Mbps over de fysieke telefoonlijn krijgt, lukt het Tele2 niet eens om er een stabiele 25Mbps over te krijgen.
- - Helpdesk. Je komt in een eindeloze spiraal van testen en verhalen.
- - Klantgerichtheid. Ik heb zeker 10 verschillende medewerkers gesproken met alle telefoontjes, deze komen zeker niet allemaal vriendelijk, sympathiek, behulpzaam en meedenkend over.